قربانی گفت: یکی از چالش های اصلی جهانی شدن سیاست برقرار نشدن عدالت در تقسیم غذا است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،قائم مقام وزیر درامور بین الملل گفت: فقر و گرسنگی شکافی است که ناشی از سیاست گذاری های کشورهای شمال برای کشورهای جنوب به ویژه در بحث غذاست.

وی افزود: آن چه در جهان فعلی امنیت و رفاه جوامع بشری را مورد تهدید قرارمی دهد، مداخله ی قدرت های بزرگ نیست بلکه در سیاست فعلی جهان لایه های پنهانی وجود داشته که در یک نگاه موثق و فراخ نگر امنیت بشر را در حوزه های مختلف هویتی، فرهنگی، دینی و حتی آموزشی از جمله امنیت غذا به چالش می کشد.

قربانی ظهور شرکت های فراملی و شرکت های بزرگ صنایع غذایی را علت اصلی وجود لایه های پنهانی در مدیریت کشاورزی دانست و بیان کرد: وجود این سازمانها موجب شده که ما شاهد بیکاری کشاورزان، مشکلاتی در تولید تغذیه و حتی ورشکستگی کشاورزان در جنوب و یا کشورهای در حال پیشرفت باشیم.

وی گفت: دستگاه های اجرایی برای اجرای برنامه های کوتاه مدت می توانند بازیگران خوبی باشند اما برای برنامه های بلند مدت و توسعه ی جامعه، دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری بازیگران اصلی اند.

قائم مقام وزیر در امور بین الملل اظهار کرد: همکاری های بین المللی در عرصه ی امنیت غذایی به ویژه با محوریت تأسیس شبکه ی جامع با رویکرد همکاری های ملی، منطقه ای و بین المللی در قالب سازمان های بین المللی مهمترین گونه ی اثرگذاری علم و فناوری در امنیت غذایی است.

قربانی با تأکید بر ضرورت ارتباط بین صنعت و علم، توسعه ی اقتصادی با محوریت توسعه ی کشاورزی برای بهره گیری از روش های علمی، هم چنین مهندسی فرهنگی اجتماعی جامعه و مهندسی ژنتیک غذا را از دیگر تأثیرات علم و فناوری خواند.

وی گفت: با توجه به این که بیش از 1 میلیارد نفر از جمعیت جهان در حلبی ها زندگی می کنند، مهاجرت کشاورزان به شهرها و سکونت در حلبی ها و حاشیه ها یکی از معضلات اصلی کشاورزان است و ارزیابی مهندسی دولت و تصمیم سازان در این بخش ضروری است/س.

برچسب ها: فقر ، گرسنگی ، نتیجه ، سیاست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.