خبرنگار اعزامي تلويزيوني بي بي سي به بازتاب نشست ايران و 1+5 در ژنو پرداخت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، خبرنگار بي بي سي در بازتاب اوضاع و جو حاکم بر نشست گفت" وزير خارجه ايران "اظهارات قاطعانه‌اي" را در نشست ژنو بيان کرد.

براساس اين گزارش، مذاکرات هسته اي نمايندگان ايران و گروه 1+5 ساعتي پيش در مقر اروپايي سازمان ملل در ژنو آغاز شد. 

وزير امور خارجه کشورمان که مسئوليت مذاکرات هسته اي را بر عهده دارد قرار است در اين نشست طرح پيشنهادي ايران را ارائه کند.

در افتتاحيه مذاکرات هسته اي ژنو ، ظريف و کاترين اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا حضور دارند و پس از آن ادامه مذاکرات در سطح معاونان وزير خارجه ادامه مي يابد.

سيد عباس عراقچي معاون امور حقوقي و بين المللي وزيرخارجه در ادامه مذاکرات، رياست هيئت ايراني را در مذاکرات هسته اي ژنو بر عهده خواهد داشت.

قرار است در حاشيه اين مذاکرات که تا فردا ادامه دارد نمايندگان ايران و در گروه 1+5 ديدارها و گفتگوهاي دوجانبه هم داشته باشند.

در همین حال عنوان طرح جدید ایران ، ارائه شده به گروه 1+5 در ژنو مطرح شد.

 به گفته یک منبع آگاه ایرانی حاضر در نشست ژنو ،‌ عنوان طرح جدید ایران ، ارائه شده به گروه 1+5  " پایانی بر یک بحران غیرضروری، آغازی بر افقهای جدید " ‌ نامگذاری شده است .

اشاره به این نکته ضروری به نظر می رسد که شبکه خبری بی‌بی‌سی در اولین گزارش خود از آغاز مذاکرات ژنو، تهدیدات‌ها و هشدارهای این روزهای مقامات رژیم صهیونیستی علیه ایران را در بخش نهایی گزارش خود جا داده است. 


برچسب ها: بی بی سی ، ژنو ، نشست ، ظریف ، ایران ، iran ، geneva
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار