نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: فرهنگ مطالعه در کشور نهادینه شود چرا که در حال حاضر سرانه مطالعه بسیار پایین است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، آیت‌الله علی‌اکبر قریشی در جلسه کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید در سالن جلسات کتابخانه مرکزی ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: در سال 1335 نخستین کتاب خود را با عنوان شخصیت حضرت مجتبی (ع) آغاز کرده و با این روند سایر کتاب‌ها را طی 50 سال به رشته تحریر در آوردم.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه 57 عنوان کتاب در 10 موضوع به انتشار رسیده، ابراز داشت: بعد از تحریر نخستین کتاب، کتاب سیدالاسلام و بعد از آن قاموس قرآن از سایر کتاب‌های منتشر شده است.

قریشی با بیان اینکه کتاب مرد فوق انسان در مورد شخصیت والای امام حسین (ع) را منتشر کردم، اذعان داشت: از 57 کتاب منتشر شده 20 جلد در مورد قرآن، 12 جلد تفسیر احسن‌الحدیث، هفت جلد قاموس قرآن که 20 مرتبه تجدید چاپ شده و یک جلد در مورد نگاه به قرآن است.

وی ادامه داد: از کتب منتشر شده پنج جلد منحصرا در زمینه نهج البلاغه بوده که از این پنج جلد دو جلد در زمینه مفردات نهج‌البلاغه و سه جلد نیز در زمینه شرح تمام خطبه‌‌های نهج‌البلاغه است.

قریشی یادآور شد: کتاب از هجرت تا رحلت، معجزات معصومین، خاندان وحی، معاد از نظر قرآن و کتاب‌هایی در زمینه تفسیر قرآن از جمله کتاب‌های منتشر شده است.

وی ادامه داد: کتاب از هجرت تا رحلت و معجزات معصومین به تعداد 10 هزار جلد توسط استاندار آذربایجان غربی شده است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تحریر کتاب احسن‌الحدیث 9 سال به طول انجامید، افزود: تحریر کتاب‌های قاموس قرآن پنج سال و مفردات نهج‌البلاغه پنج سال به طول انجامید./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.