در اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات، ساخت و ساز ها در این اراضی تخریب و سازندگان آن به جزای نقدی تا سه برابر ارزش زمین و محکومیت حبس تا شش ماه محکوم می شوند.

ˈروح الله درویش خضریˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهارکرد: در راستای اجرای ماده 3 اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات مصوب اول آبان ماه سال 85 مجلس شورای اسلامی، تمامی مالکان یا متصرفان اراضی زراعی و باغات که به صورت غیرمجاز و بدون اخذ مجوز از مراجع قانونی اقدام به تغییر کاربری کنند، علاوه بر تخریب بنای احداثی به پرداخت جزای نقدی از یک تا سه برابر قیمت روز زمین محکوم می شوند.

وی هشدار داد: در صورت تکرار جرم از سوی این افراد، حداکثر جزای نقدی و محکومیت حبس از یک تا شش ماه در انتظار متخلفان خواهد بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه گفت: در همین چارچوب سه مورد ساخت و ساز غیرمجاز در بخش کشاورزی این شهرستان امروز تخریب شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه افزود: در حکم تخریب صادره از سوی دادستان شهرستان برای پرونده سه نفر از متخلفان ساخت و ساز، احکام مربوطه با حضور نماینده دادستان، نیروی انتظامی و نماینده جهاد کشاورزی به اجرا در آمد.

وی تصریح کرد: در این احکام، دو باب ساختمان غیرمجاز در باغات روستاهای ˈکتالانˈ و ˈحسن آبادˈ روستای ˈجلیزجندˈ و یک مورد محوطه سازی در روستای جلیزجند تخریب شدند و 100 میلیون تومان جریمه برای متخلفان صادر شد.

این مقام مسؤول یادآور شد: در این راستا و به منظور حفظ بهینه اراضی کشاورزی نیاز به همکاری تمامی دستگاه ها، شوراهای اسلامی شهرها و روستاها، دهیاران و بهره برداران اراضی و باغات کشاورزی است تا از وقوع هر گونه جرم و تغییر کاربری غیرمجاز پیشگیری شود.

این گزارش حاکی است؛ از ابتدای سال 92 تاکنون چهار مورد تخریب بنا در شهرستان فیروزکوه انجام شده که آخرین آنها یک مورد حصارکشی غیرمجاز در منطقه ˈامین آبادˈ بوده است./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.