مسعود کرامتی کارگردان گفت: وظیفه سینما، شاد کردن بچه‌ها نیست و باید این ذهنیت غلط را از مخاطبان سینمای کودک دور کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مسعود کرامتی در گفتگو با ستاد خبری بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های  کودکان و نوجوانان، گفت: جشنواره کودک با همه فراز و نشیب‌هایی که داشت، به پایان رسید. در واقع این رویداد هنری مانند هر جشنواره‌ دیگری محاسن و معایبی داشت که در کنار ویژگی‌های قابل توجه آن، به چند نکته که باید اشاره کنم. مثلا این که قرار نیست بچه‌ها صرفا برای خوشی به سینما بیایند. نمی‌گویم نباید فیلم شاد برای کودکان ساخته شود اما باید تعریف خود را از سینما و جشنواره کودک بازنگری کنیم. 

کرامتی با بیان اینکه نباید جشنواره را با کارناوال شادی برای بچه‌ها اشتباه گرفت، افزود: برنامه‌سازهای موفق تلویزیونی مانند عمو پورنگ و فیتیله‌ها، وظیفه شاد کردن بچه‌ها را بر عهده دارند که جشنواره کودک امسال به درستی در مراسم‌های مختلف از حضور آن‌ها بهره برد اما می‌خواهم بگویم که وظیفه سینما، چنین نیست.

وی با انتقاد از ایجاد ذهنیت غلط برای مخاطب کودک و نوجوان از حضور در سالن‌سینما، گفت: بچه‌ها از همان ابتدا که وارد سالن سینما می‌شدند، مدام دست می‌زدند و جیغ می‌کشیدند که به نظرم این معنای درست فیلم دیدن را با خود به همراه ندارد.

سازنده «پاتال و آرزوهای کوچک» گفت: معتقدم فیلمسازها راه خود را درست انتخاب نکرده‌اند و تعاریف‌شان از سینمای کودک اشتباه است، چراکه سینمای کودک، تنها به معنای تولید و نمایش فیلم با هدف شاد کردن بچه‌ها نیست./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار