تقدیر مخاطبان شبکه سحر از عملکرد این شبکه در بازتاب روند انخابات ریاست جمهوری در کشور آذربایجان

با توجه به اهیمت اصل بی طرفی در رسانه، عملکرد شبکه سحر با رعایت نمودن این اصل در ماجرای انتخابات ریاست جمهوری در کشور جمهوری آذربایجان، از سوی مخاطبان سیمای آذری این شبکه مورد تقدیر و تشکر واقع شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی شبکه جهانی سحر، دریافت پیام های فراوان تشکر و قدردانی از عملکرد برجسته و اطلاع رسانی شفاف و غیرجانبدارانه سیمای آذری این شبکه در حالی ادامه دارد که محسن پاک آیین سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان نیز در گفت و گویی با واحد مرکزی خبر در باکو ضمن اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در جمهوری آذربایجان از عملکرد شبکه جهانی سحر در این رویداد سیاسی تقدیر و تشکر کرد و گفت: اینگونه اطلاع رسانی بیطرفانه رسانه ای بر توسعه مناسبات ایران و جمهوری آذربایجان تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.

در همین باره برهان حشمتی مدیر سیمای آذری شبکه بین المللی سحر نیز به عملکرد سیمای آذری اشاره کرده و افزود: شبکه جهانی سحر با توجه به رسالت رسانه ای خود و در راستای آگاهی بخشی به مخاطبان هدف خود، در ماجرای انتخابات ریاست جمهوری در کشور جمهوری آذربایجان که بسیاری از مخالفین و منتقدین دولت آن را یک انتخابات فرمایشی مطرح می کردند، توانست به خوبی در این رویداد حاضر شود و به روشنگری و تنویر افکار عمومی در آذربایجان آن هم به صورت بی طرف بپردازد.

مدیر سیمای آذری با تاکید بر اطلاع رسانی همه جانبه سیمای آذری شبکه سحر، اضافه کرد: سیمای آذری به منظور افزایش رقابت در انتخابات و مطرح شدن مطالبات مخاطبان خود، اقدام به برنامه سازی و پوشش وسیع روند برگزاری انتخابات و رقابت ها نمود و در این بین با رعایت بی طرفی سعی شد تا همه جوانب در نظر گرفته شده و  موضوعی از قلم نیافتاده و تمامی تحولات مرتبط با انتخابات در جامعه آذری پوشش داده شود. یکی از نکاتی که موجب گردید تا سیمای آذری بیشتر در کانون توجه قرار بگیرد، عملکرد شبکه سحر در نقطه مقابل  شبکه های آذری زبان داخل جمهوری آذربایجان بود. این شبکه ها عمدتا حامی کاندیداهای دولت بودند و از آنجاکه دولتی هستند بیشتر از نمایندگان طبقه حاکم حمایت و جانبداری می کردند، لذا این امر سبب شد تا برنامه های شبکه سحر با استقبال بیشتری روبرو شود. شبکه سحر در پخش اخبار و  برنامه های خود  حضور تمام کاندیدا ها را در جریان انتخابات پوشش می داد و با توجه به بی طرف ماندن این شبکه، هم کاندیداهای مخالفین و هم کاندیداهای مورد حمایت دولت در این پوشش قرار گرفتند.
او همچنین به موضوع قدردانی از سیمای آذری اینگونه اشاره کرد: با توجه به اینکه مخالفین و منتقدین شبکه سحر در جمهوری آذربایجان فعالیت های شبکه سحر را با سیاه نمایی مخفی می نمایند اما نکته حائز اهمیت توجه بسیار زیاد و به دنبال آن قدردانی و تشکر مخاطبان این شبکه از برنامه های سیمای آذری در جریان انتخابات ریاست جمهوری این کشور است. شبکه های اجتماعی در فضای مجازی گواهی بر این مدعا هستند که مخاطبان سیمای آذری با استفاده از این وسیله ارتباطی مراتب قدردانی خود را از شبکه سحر اعلام می کنند.

مدیر سیمای آذری شبکه سحر ادامه داد: سیمای آذری از طریق دو برنامه کمپاس و آزاد آرنا(رو در رو) به طور خاص و ویژه به موضوع انتخابات ریاست جمهوری در این کشور پرداخت و تلاش نمود تا تمامی نظرات و دیدگاه های موجود در این انتخابات و مطالبات مردمی را منعکس نماید.

حشمتی در پابان گفت: با توجه به اظهارات سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان و تقدیر ایشان از عملکرد شبکه بین المللی سحر و به تبع آن سیمای آذری باید گفت این شبکه با روشنگری و گفتمان سازی مثبتی که در انتخابات داشت موجب گردید تا اهداف ضد ایرانی و سیاه نمایانه عناصر تجزیه طلب و مخالف ایران در باکو در این انتخابات با شکست سنگینی روبرو شده و آنان را متوجه تفکرات پوسیده و افراطی خود کند. از دیگر نکات قابل توجه در این انتخابات حضور پر رنگ تفکر اسلام گرا در تبلیغات کاندیدا ها بود و این مهم نوید بخش شروع فصلی تازه در فضای سیاسی حاکم بر جمهوری آذربایجان است که ضمن همه برنامه ها و تدارک خبری گسترده ای که برای بازتاب رویدادها و روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در جمهوری آذربایجان داشتیم، مورد بررسی قرار گرفت.

سیمای آذری هم اکنون 8 و نیم ساعت در روز از طریق کانال 1 شبکه سحر برای مردم جمهوری آذربایجان و آذری های غیر ایرانی مقیم در دیگر کشورها، برنامه پخش می کند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار