راه اندازي نهضت باور به کيفيت کالاي ايراني

ايجاد يک نهضت براي باور کيفيت کالاي ايراني يک ضرورت اجتناب ناپذير جهت افزايش تمايل مردم براي خريد کالاهاي وطني است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران دياني دبير انجمن توليد کنندگان لوازم خانگي با بيان مطلب بالا در مراسم گراميداشت روز جهاني استاندارد که صبح امروز در سالن همايش هاي صدا و سيما برگزار شد گفت: در حال حاضر به خاطر ممنوعيت واردات کالاهاي لوکس فرصت بزرگ و تاريخي براي توليد کنندگان کالاهاي مختلف از جمله لوازم خانگي فراهم آمده است.

وي افزود: براي نهادينه کردن باور کيفيت کالاهاي ايراني نياز به فرهنگ سازي و نيز افزايش کيفيت و کاهش قيمت توليدات ايراني داريم.
 
وي با تاکيد بر ارتقا کيفيت در توليدات ايراني اظهار داشت: به واسطه اين که هم اکنون فرصت تاريخي براي افزايش توليدات ايراني به لحاظ ممنوعيت و محدوديت واردات فراهم شده با يد گام بلندي در جهت ارتقاي کيفيت توليدات ايراني از سوي صنعت گران داخلي برداشته شود.

دياني با تاکيد بر ايجاد و فعال نمودن بخش هاي تحقيقات و پژوهش در واحدهاي صنعتي اظهار داشت: بايد براي ارتقاي کمي و کيفي توليدات ايراني سرمايه گذاريهاي قابل توجهي در بخش هاي (آرندي)بخش تحقيق و توسعه واحدهاي صنعتي انجام شود تا متخصصين در واحدهاي صنعتي با کشف نيازهاي پيدا و پنهان مشتريان کالاهاي خود را متناسب با سليقه و علاقه مشتري توليد کنند.

دبير انجمن توليد کنندگان لوازم خانگي با بيان اينکه ما نيازمند ايجاد نرم افزاري در واحدهاي صنعتي جهت تشخيص و شناسايي نيازهاي مشتريانمان هستيم اظهار داشت: بايد با کشف سلايق و علايق مشتريان کاري کنيم که توليدات داخلي کاملا جايگزين واردات شده و از طرف ديگر هر آنچه که در کشور توليد مي شود قابليت صادارات نيز داشته باشد.

دياني با اشاره به نقش تعيين کننده سازمان ملي استاندارد جهت ارتقاي کيفيت محصولات وطني گفت: ما براي توسعه توليد و صادارتمان وظيفه داريم با سازمان ملي استاندارد همکاري کنيم تا از اين طريق استاندارهاي توليدي خود را منطبق با استاندارهاي روز جهاني کنيم.

دبير انجمن توليد کنندگان لوازم خانگي با انتقاد از تبليغات گسترده کالاهاي خارجي در شهرهاي مختلف از جمله تهران گفت: از ديد ما توليد کنندگان لوازم خانگي شهر تهران را با کاغذ ديواري تبليغات و برندهاي خارجي پر کردند.

وي افزود: کالاهاي ايراني بويژه  لوازم خانگي توليد داخل به لحاظ تبليغات به هيچ وجه قدرت رقابت با کالاهاي خارجي را ندارد.
انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار