معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: هم اکنون حدود 517 خانه بهداشت در اقصی نقاط استان اردبیل در حال فعالیت و خدمت رسانی به روستاییان هستند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، سیدکمال الدین میرجعفریان، معاون امور عمرانی استاندار اردبیل در سومین جلسه هماهنگی احداث و تکمیل خانه های بهداشت استان با اشاره به این‌که هم اینک حدود 517 خانه بهداشت در اقصی نقاط استان در حال فعالیت و خدمت رسانی به روستاییان هستند تصریح کرد: تعدادی از این مراکز فعلاً در ساختمان‌های استیجاری استقرار دارند که با افتتاح خانه‌های بهداشت در دست احداث در دهه مبارک فجر امسال، گشایش ارزنده‌ای در این خصوص ایجاد خواهد شد.

وی خواستار تسریع در تکمیل خانه‌های بهداشت در دست اجرا در استان شد و گفت: برای شتاب بخشی به آهنگ برخورداری روستاها از امکانات بهداشتی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان و فرمانداران شهرستان‌ها، باید همت مضاعفی داشته باشند.

وی با یادآوری این که بسترسازی برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان با توسعه امکانات زیربنایی در این مناطق، از جمله رویکردهای اساسی استانداری است خاطرنشان کرد: مهاجرت معکوس روستاییان از شهرها به روستاها زمینه افزایش تولیدات کشاورزی را به دست این قشر تولید کننده و تلاش گر فراهم خواهد کرد.

در این جلسه، حمید امیریان مسوول سازمان بسیج سازندگی استان نیز در گزارشی از تکمیل 5 واحد خانه بهداشت مورد تعهد این سازمان خبر داد.
منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.