جوليان آسانژ در مصاحبه با شبکه اي بي سي نيوز از فيلم وضعيت پنجم با عنوان فيلمي تجاري با موفقيت محدود ياد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه اي بي سي نيوز در ابتداي مصاحبه با جوليان آسانژ از بنيانگذاران سايت ويکي ليکس، بخشي از فيلم وضعيت پنجم را نمايش داد که درباره وي و ادوارد اسنودن پيمانکار سابق سازمان امنيت ملي آمريکا و افشاگر برنامه نظارتي محرمانه اين کشور ساخته شده است.

در ديالوگي بين اين دو در اين فيلم، آسانژ بر اطلاعاتي تاکيد مي شود که دنيا به آگاه شدن از آن نياز دارد. در ادامه هنرپيشه اي که در نقش آسانژ ظاهر شده است، از چالشي سخن مي گويد که در متقاعد کردن خود براي دفاع از اقدام آسانژ يا رد کردن آن داشته است. وي مي گويد آسانژ تلاش کرده بود او را متقاعد کند در اين نقش ظاهر نشود و در عين حال مودبانه از اين فيلم انتقاد کرده است.

آسانژ در ايميلي به اين هنرپيشه نوشت اين فيلم در زماني که مردم خواهان شنيدن حقايق هستند، تلاش کرده است نسخه اي غيرواقعي از واقعيت هاي موجود ارائه کند.

آسانژ  در اظهارنظر خود درباره اين فيلم، آن را يک فيلم تجاري با موفقيت محدود توصيف کرد و با توجه به محدوديت هاي جدي که براي وي و ديگر همکارانش به علت فاش کردن دورويي هاي ديپلماتيک و نظامي آمريکا ايجاد شده است، مسئوليت اخلاقي سازندگان چنين فيلم هايي را زير سوال برد.

آسانژ درباره وضعيت اسنودن گفت او در شرايط امني قرار دارد و سارا هريسون از همکاران او تلاش فراواني براي پناهندگي اسنودن در روسيه انجام داده است.

وي در ادامه درباره وضعيت خودش در سفارت اکوادور از آن به زنداني کوچک ياد کرد اما گفت افراد خوبي در اينجا در کنار او هستند.

آسانژ گفت حتي بيرون از اين سفارتخانه نيز زندگي او همواره با چالش همراه خواهد بود اما روندي که دموکراسي هاي جهان به سمت آن پيش مي روند و پنهان کاري هايي که تحت نام دموکراسي صورت مي گيرد، نقض گسترده قوانين و نظارت هاي غيرقانوني که به نام تامين امنيت مردم صورت مي گيرد، دغدغه او و همکارانش در ويکي ليکس است.

وي با اشاره به شرايطي که او و همکارانش اکنون در آن به سر مي برند و عملا مجبور به تحمل شرايط تبعيد هستند، گفت غرب به نقطه اي در زمين تبديل شده است که در آن کساني که خواهان پاسخگوبودن دولت ها هستند، به شيوه هاي مختلف خاموش مي شوند و اين روندي است که در نظام هاي ديکتاتوري وجود داشته است.
برچسب ها: آسانژ ، مصاحبه ، اسنودن ، فیلم ، assange
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار