جولیان آسانژ بنیان گذار پایگاه اینترنتی ویکیلیکس اعلام کرد اصلاحات اعلام شده از سوی باراک اوباما رییس جمهور آمریکا در خصوص محدود شدن برنامه نظارتی دولت آمریکا ، نوعی پیروزی برای ادوارد اسنودن مشاور سابق اطلاعاتی آمریکا و افشا کننده برنامه جاسوسی این کشور است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ آسانژ در بیانیه ای تصریح کرد :«امروزه با اعلام شدن طرح اصلاحات برنامه جهانی نظارت آمریکا، رییس جمهور این کشور درستی نقش ادوارد اسنودن را به عنوان افشاء کننده تایید کرد.»در این بیانیه که در پایگاه اینترنتی ویکیلیکس منتشر شد،‌آمده است:«این اقدام به نوعی پیروزی اسنودن و حامیان متعدد وی محسوب می شود.»

آسانژ گفت:« اسنودن هشدار داده بود ،‌اما این هشدار وی بی نتیجه ماند. اکنون با اصلاحات اعلام شده ،‌رییس جمهور و مردم آمریکا زمانی برای قدردانی از اسنودن دارند.»اوباما روز جمعه از اتخاذ تدابیری با هدف محدود کردن برنامه های نظارتی سازمان های اطلاعاتی آمریکا بر شهروندان این کشور خبر داد.

آسانژ از بیش از یک سال پیش، از بیم مسترد شدن به آمریکا به دلیل انتشار برخی اسناد محرمانه، به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شده است. وی در گفتگویی که روز شنبه منتشر شد سخنان اوباما را در این مورد که اصلاحات مورد نظر پیش از افشاگری های اسنودن تصویب شده است، رد کرد. وی گفت :«واضح است بدون افشاگری های اسنودن، کسی اطلاعاتی در مورد این برنامه ها نداشت و ممکن بود هیچ اصلاحاتی انجام نشود.»آسانژ همچنین دولت آمریکا را به انجام اقدامات ریاکارانه «حیرت آور» در مورد اسنودن که از روسیه پناهندگی گرفته است ،‌ متهم کرد.
برچسب ها: آسانژ ، اسنودن ، اوباما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار