دبيركل حزب وحدت و همكاري ملي گفت: تيم مذاكره كننده بايد با ادبياتي خاص، فنون و تاكتيك‌هاي ديپلماسي بتواند، ابهامات را شفاف و پاسخ‌هاي لازم را به كشورهاي غربي بدهند، چراكه با استناد به همين ابهامات، تحريم‌هايي ناحق و ظالمانه‌اي عليه جمهوري اسلامي ايران وضع كردند.

"محمدرضا راه‌چمني"، دبيركل حزب وحدت و همكاري ملي در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به مذاكرت ايران و گروه 5+1، اظهار داشت: مسئولين تيم مذاكره كننده ايران، افرادي آگاه، مطلع نسبت به موضوعات روز و با شناخت كامل از طرف مذاكره كننده، به استقبال اين مذاكرات خواهند رفت.

وي با بيان اينكه مذاكرات به سادگي پيش نمي‌رود، افزود:  مذاكرات از پيچيدگي خاصي برخوردار است؛ مسئولين مذاكره كننده بايد با تدبير، درايت و ظرافت‌هاي خاصي، از حقوق مردم ايران دفاع كرده و از آن عقب نشيني نكنند.

راه‌چمني ادامه داد: تيم مذاكره كننده بايد با ادبياتي خاص، فنون و تاكتيك‌هاي ديپلماسي بتواند، ابهامات را شفاف و پاسخ‌هاي لازم را به كشورهاي غربي بدهند، چراكه با استناد به همين ابهامات، تحريم‌هايي ناحق و ظالمانه‌اي عليه جمهوري اسلامي ايران وضع كردند.

دبيركل حزب وحدت و همكاري ملي تصريح كرد: ديپلمات‌هاي ما بايد براي لغو تحريم‌ها تلاش كرده و پرونده هسته‌اي ايران را از شوراي امنيت به شوراي حكام بازگردانند تا در چارچوب قوانين و مقررات بين‌المللي،  پرونده هسته‌اي ايران حل و فصل شود.

وي ادامه داد: فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران صلح آميز و بنا به گزارش‌هاي آژانس هيچ انحرافي در بحث فناوري و غني‌سازي آن ديده نمي‌شود، بنابراين غني‌سازي بايد با  نظارت آژانس در خاك كشور ما ادامه پيدا كند، چرا که غني سازي يک فناوري بومي است و متعلق به جوانان همين مرز و بوم است.
 
راه‌چمني افزود: ديپلمات‌هاي ايراني ضمن رفع ابهام و پاسخ‌هاي لازم را به ادعاهاي غيرواقعي آنتن، نبايد از حقوق مسلم مردم ايران كه غني‌سازي جهت تامين سوخت هسته اي راكتورهاي اتمي در داخل خاک كشور و تداوم آن كوتاه نيايند.
 
دبيركل حزب وحدت و همكاري ملي با آرزوي موفقيت براي تيم مذاكراتي كشورمان، در پايان خاطرنشان كرد: هيئت ايراني بايد عزتمندانه و مدبرانه، با ادبيات سياسي و ديپلماسي خاص از حقوق مسلم مردم ايران دفاع کنند و به دنبال حذف، لغو و حداقل کاهش تحريم‌ها باشند  و با  يک برنامه زمانبندي شده به دنبال لغو تحريم‌ها و به تدريج حذف آنان باشند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار