کاپيتان تيم ملي جودو ايران پس از كسب مدال نقره رقابت هاي جايزه بزرگ ازبكستان گفت: امكانات ما در ايران قابل قياس با ساير كشورها نيست و ما با غيرت خودمان مدال مي گيريم.

امير قاسمي نژاد، در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران در خصوص رقابت هاي ازبكستان اظهار داشت: اين مسابقات از آن جهت كه جايزه دارد از سطح مسابقات گراند اسلم پايين تر اما از سطح ورلد كاپ بالاتر است من به همراه مسعود خسروي نژاد به عنوان مربي در كنار تيم جوانان به ازبكستان اعزام شديم و خوشحال هستم كه توانستم به نتيجه خوبي دست يابم.

وي درباره حريف آمريكايي خود در مرحله نهايي اذعان داشت:‌ اين جودوكار يكي از كساني بود كه هميشه دوست داشتم يك روز با وي مسابقه بدهم وي سه بار طلاي مسابقات كشور آمريكا را از آن خود كرده و بسيار با تجربه است.

در شرايطي كه چند وزن از من بالاتر بود تا دقيقه چهار از اين رقيب جلو بودم اما از روي اشتباه داوري در حركتي كه صد در صد بايد به وي اخطار مي داد امتياز از دست دادم و رنگ مدالم از طلا به نقره تغيير كرد.

قاسمي نژاد با اشاره به آمادگي كامل بدني خود در مسابقات ازبكستان در خصوص وضعيت تمريناتش براي رسيدن به اين آمادگي گفت: من به همراه مسعود خسروي نژاد دو هفته قبل از اين مسابقات شب و روز تمرين كرديم اين در حالي است كه هيچ جودوكار ديگري در تهران نبود از وي بسيار سپاس گذارم كه زحمات زيادي در اين مدت برايم كشيد و خدا را شكر مي كنم كه با نتيجه اي كه گرفتم كمي آن را جبران كردم.

كاپيتان تيم ملي كشورمان با بيان اينكه امكانات جودوكاران ايران در مقابل جودوكاران ساير كشورهاي جهان بسيار محدود است، خاطرنشان كرد: يكي از مشكلات اساسي ما اين است كه نمي دانيم در كدام يك از مسابقات شركت مي كنيم تا خود را آماده كنيم براي مثال به ما مي گويند كه به بلاروس مي رويم ما هم بدنمان را به سطحي مي رسانيم كه در اين پيكارها آماده باشيم اما نزديك مسابقات به دلايل مختلف ويزا يا مشكلات مالي اعلام مي كنند كه اين رقابت ها منتفي شده است براي رقابت هاي ازبكستان من مي دانستم كه به اينجا اعزام مي شوم و به همين دليل توانستم خودم را به اوج آمادگي برسانم.

وي افزود: امكانات ما از كشور هندوستان كه سطح پاييني در جودو دارد، هم كمتر است ما در هيچ مسابقه اي نمي توانيم پزشك يا فيزيوتراپ همراه خود ببريم حتي مربيمان هم به سختي مي آيد ايران در هيچ مسابقه اي با تيم كامل نرفته همه اين ها قسمتي از مشكلات ما در ايران است به جرأت مي توانم بگويم كه اگر با اين امكانات محدود مدال مي گيريم تنها به خاطر غيرت خودمان است و در مقايسه با جودوكاران ديگر كشورها دست خالي مبارزه مي كنيم.

قاسمي نژاد تأكيد كرد: اگر اين گفته ها را مطرح مي كنم فقط به اين خاطر است كه دلم براي جودو مي سوزد ما حقوقي دريافت نمي كنيم و اگر در اين رشته ورزشي مانده ايم و برايش وقت مي گذاريم و زحمت مي كشيم در مقابل آ‌ن دوست داريم جودو پيشرفت كند و مشكلات پيش روي آن حل شود زيرا جودو مانند ساير رشته ها نيست و براي قهرماني و مدال آوري بايد سرمايه گذاري شود و با امكانات و حضور در رقابت هاي مختلف به اوج برسيم./ آق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار