رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل گفت: دانشگاه آزاد اردبیل در تولید مقالات ISI در بین 400 واحد دانشگاه آزاد اسلامی رتبه اول را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ فرشید سلیمی ننه کران، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل که در مراسم فارغ التحصیلی دانش آموختگان ورودی 85 رشته پزشکی واحد اردبیل سخن می‌گفت، ضمن تبریک به دانش آموختگان و خانواده‌های آنان، افزود: هدف اصلی دانشگاه‌ها تولید علم و گسترش مرزهای دانش و تربیت نیروی انسانی متخصص است.

وی خطاب به دانش آموختگان با بیان اینکه امروز شاهد بالندگی و به بار نشستن زحمات هفت ساله شما هستیم، اظهار امیدواری کرد: پزشکانی باشید که درد جامعه را بفهمید و عاشق مردم، میهن و استادان خود باشید.

سلیمی ننه کران با اشاره به فرمایش نبی مکرم اسلام مبنی بر اینکه انسان دارای سه پدر (پدری که انسان را بوجود می‌آورد، پدری که به انسان علم می آموزد و پدری که به انسان همسر می‌دهد) است، خاطرنشان کرد: شما دانش‌آموختگان در ظاهر فارغ التحصیل شده‌اید ولی در باطن، اکنون زمان آغاز پیشرفت علمی شماست.

دکتر جواد وهاب زاده، عضو هیات علمی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل نیز تقارن جشن فارغ التحصیلی با ایام جشن مهرگان را اتفاقی مبارک دانست و افزود: جشن مهرگان یکی از جشن‌های ایران باستان است که از 2500 سال قبل از دوران هخامنشی در ایران به رسمیت شناخته می‌شده است.

دکتر شهرام حبیب زاده از استادان گروه پزشکی واحد اردبیل نیز روز فارغ التحصیلی را روز آغاز حرفه مقدس پزشکی عنوان کرد و افزود: امروز در ظاهر روز فراغت از تحصیل، ولی به واقع روز آغاز مسؤولیت خطیر پاسداری از سلامت مردم و حفظ آن و کسب تجربه‌های علمی و تصمیم گیری‌های مستقل است که اگر با مطالعات مداوم همراه نباشد، به زودی از غافله سریع السیر طبابت جا می‌ماند.

وی با اشاره به مفهوم سلامت، خاطرنشان کرد: سلامت در تعریف به نبود بیماری و احساس کامل نشاط تعبیر می‌شود، از تولد با بیماری شناخته می‌شود و به طبع آن پزشک و بیمار دو ضد پدید آورنده یکدیگرند و از این دریچه پزشکان نیز باید همانند بیماران به نور تجلای خویش حرمت بنهند.

در پایان مراسم نیز 35 فارغ التحصیل رشته پزشکی ورودی 85 با اهدای لوح تقدیر، شاخه گل و هدیه از زحمات ارزشمند دکتر یوسف معماری به عنوان استاد نمونه و ذکرالله اقبال از کارکنان دانشکده علوم پزشکی به جهت حمایت همه جانبه از دانشجویان پزشکی تقدیر به عمل آوردند/س.

برچسب ها: اردبیل ، دانشگاه ، آزاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.