يك كارشناس سياست خارجي گفت: موضع دوگانه آمریکا در قبال مصر همچنان ادامه دارد، چرا که آنها به دنبال حفظ منافع خود در راستای تامین امنیت رژیم غاصب صهیونیستی هستند و براي تحقق اين مهم، با حمايت از دولت موقت و طرفداران مرسي گاهي به نعل و گاهي به ميخ مي‌زنند.

"حسین کنعانی‌مقدم" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به موضع آمریکا در قبال دولت جدید مصر اظهار داشت: موضع آمریکا چه در زمان "مرسی" و چه بعد از آن شفاف نبوده، چرا که پذيرش اين اصل كه علیه مرسی کودتایی شکل گرفته، به معناي كشيدن خط بطلانی بر سياست‌هاي آنها در قبال دموکراسی و انتخابات در منطقه خواهد بود.
 
وی ادامه داد: بحث دموکراسی در مصر برای آمریکا به معضلی تبدیل شده و آنها را در یک پارادوکس قرار داده است و اين در حالي است كه از سويي دولت جديد مصر به منظور تامين منافع رژيم غاصب صهيونيستي، وعده‌هايي به آمريكا داده است.
 
کنعانی‌مقدم افزود: از آنجايي كه دولت موقت مصر نتوانسته آرای مردم را جذب کند و همچنان شاهد درگیری‌های خیابانی اخوان‌المسلمین است، آمریکا با اتخاذ سياست دوگانه درصدد است، تا با حمايت از طرفداران مرسی، خود را  را در یک حاشیه امن در سايه  دولت موقت مصر  قرار دهد.
 
این کارشناس سیاست خارجی در پایان گفت: به نظر می‌رسد موضع دوگانه آمریکا در قبال مصر همچنان ادامه دارد، چرا که آنها به دنبال حفظ منافع خود در راستای تامین امنیت رژیم غاصب صهیونیستی هستند و براي تحقق اين مهم، با حمايت از دولت موقت و طرفداران مرسي گاهي به نعل و گاهي به ميخ مي‌زند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار