مواد غذایی برای تغذیه فرزندانمان بهتر بشناسیم

 

بگزارش خبرنگار باشگاه خبرنگار ساری،با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس،غذاهای خوشمزه و مغذی نه تنها سیستم ایمنی بدن کودکان را تقویت و به حفظ سلامتی آنها کمک می‌کنند، بلکه در عملکرد موفقیت آمیز تحصیلی تاثیرگذار هستند و بهترین مواد غذایی برای تقویت کودکان معرفی می‌کنیم شامل :

کلم پیچ

برگ‌های سبز و تیره کلم پیچ سرشار از اسید فولیک هستند. اسید فولیک برای عملکرد مغز حیاتی بوده و به‌ویژه طی دوران بارداری، کودکی و نوجوانی از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود.

انبه

یک فنجان آب انبه منبع خوبی برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید بوده، انبه شیرین مزه، آبدار و رنگارنگ بوده و در نتیجه، اکثر کودکان از خوردن آن لذت می‌برند و سرشار از ویتامین ب6وسی بوده.

ماهی آزاد

ماهی آزاد سرشار از اسیدهای چرب امگا-3 بوده که وجود آنها در رژیم غذایی کودکان بسیار مهم است و نقشی کلیدی در رشد مغز و سیستم عصبی دارند

زردچوبه

زردچوبه ادویه‌ای است که در تهیه غذاهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. زردچوبه ویژگی ضد التهابی داشته و می‌تواند به پیشگیری از افت عملکرد شناختی کمک کند.

غلات کامل

غلات کامل سرشار از فیبر بوده و گوارش آنها به آرامی صورت می‌گیرد. در نتیجه، غلات کامل به حفظ سطح قند خون کمک می‌کنند،به‌ویژه برای کودکان که طی مدت زمان پیش از صرف ناهارفعالیت زیادی دارند مفید است/س

برچسب ها: تغذیه ، دانش آموز ، رشد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.