چیدن ميز صبحانه با كودك برای افزايش ميل وی به صبحانه

والدين سعی کنند صبحانه را همراه کودک آماده کنند چرا که در این صورت این کار برای او به یک ماجرای بامزه تبدیل می‌شود، به این ترتیب کودکان عادت غذایی صحیحی را کسب می‌کنند.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ ناهيد برخورداري،  كارشناس تغذيه با اشاره به اهمیت صبحانه و تأثیر آن بر قواي جسماني کودکان در خصوص روش هاي مناسب عادت دادن کودکان به خوردن صبحانه اظهاركرد: والدين  سعی کنند کودک را صبح‌ها کمی زود‌تر بیدار کرده تا كودك وقت کافی برای خوردن صبحانه داشته باشد.

ناهيد برخورداري توصيه كرد:  اگر کودک صبح‌ها احساس گرسنگی نمی‌کند با مقدار کم صبحانه، یک لقمه کوچک یا یک لیوان آب میوه شروع کنید.

وي همچنين عنوان كرد: اگر کودک به خوردن صبحانه‌های سنتی مانند پنیر علاقه ندارد سعی کنید برایش خامه و یا مربایی را که دوست دارد تهیه کنید. خوردن ماست، میوه، شیر، کیک‌های خانگی هم از مواردی است که اگر  والدين امتحان كنند نتیجه بخش خواهد بود.

برخورداري همچنين توصيه كرد: والدين سعی کنند صبحانه را همراه کودک آماده کنند چرا که در این صورت این کار برای او به یک ماجرای بامزه تبدیل می‌شود، به این ترتیب کودکان عادت غذایی صحیحی را کسب می‌کنند.

اين كارشناس تغذيه همجنين متذكرشد: چيدن ميز صبحانه متنوع با کمی حوصله و سلیقه از ديگر راه كارهاي اثربخش خواهد بود./ح
برچسب ها: صبحانه ، اشتها ، پنیر ، ماست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار