ميان وعده هاي غدايي را جدي بگيريد

به طور كلي ميان وعده هايي مانند عصرانه به شرايط جسمي و نوع زندگي فرد بستگي دارد و كودكان نوجوانان ورزشكاران بايد حتما ميان وعده را در برنامه غذايي خود داشته باشند.

دكتر حميد عبدي، متخصص تغذيه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بيان اهميت ميان وعده در برنامه غذايي كه موجب كنترل قند خون مي شود افزود: خوردن پنج وعده در روز توصيه مي شود كه صبحانه ناهار شام و دو ميان وعده است كه در هر وعده بايد مقدار كمتري غذا مصرف كنيم و بهترين ميان وعده شير و ميوه است و خوردن كيك خامه اي و شكلات و مواد غذايي پركالري توصيه نمي شود.

وي خاطر نشان كردك بهترين عصرانه ميوه ها هستند به شرطي كه به اندازه مصرف شود و ميوه هايي كه رنگدانه بيشتري و كم شيرين هستند مناسبترند.

عبدي توصيه كرد: ميان وعده به همه گروه هاي سني به خصوص مادران باردار و شيرده و بچه هاي كوچك و بيماران ديابتي و تيروئيدي توصيه مي شود و سعي شود غذا خورده نشود زيرا شخص ديگر شام نمي خورد و منجر به افت قند خون مي شود.

وي در ادامه گفت: خوردن ميان وعده براي افراد لاغر متفاوت است و آن ها بايد از شير پرچرب خامه عسل، كيك، بادام زميني استفاده كنند بايد 4 ساعت بعد از  غذا خوردن ناهار ميان وعده را در برنامه غذايي خود قرار دهيم.

عبدي در پايان گفت: وقتي وعده هاي غذايي حفظ شود قند خون تنظيم مي شود و عملكرد ذهني بهتر است و شخص ديرتر خسته مي شود و عصباني نمي شود و واكنش روحي مناسبت تري دارد./ح

برچسب ها: میان وعده ، میوه ، آجیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار