منابع خبری اعلام کردند در حملات روز يکشنبه در عراق 31 نفر کشته شدند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسوشيتدپرس ؛ مقامات عراق اعلام کردند شمار تلفات حملات روز يکشنبه در اين کشور به 31 نفر رسيد.

اين گروه شبه نظامي سني و ساير افراط گريان سني معمولا غير نظاميان شيعه را هدف قرار مي دهند تا دولت شيعه اين کشور را تضعيف کنند. 

شديدترين حملات روز يکشنبه - که بيشتر در مناطق تجاري و ايستگاه هاي اتوبوس رخ داد - در شهر حله در جنوب عراق و 95 کيلومتري جنوب بغداد رخ داد. يک افسر پليس گفت در اين حملات، انفجار پياپي خودروهاي بمب گذاري شده در يک بازار دست‌کم هشت کشته و 22 زخمي بر جا گذاشت.  

در شهر سويره در 40 کيلومتري جنوب بغداد نيز دو خودرو بمب گذاري شده که در کنار خيابان پارک شده بود مقابل يک مرکز تجاري منفجر شد که بر اثر آن پنج نفر کشته و 14 نفر زخمي شدند. دو خودرو بمب گذاري شده نيز به طور همزمان در شهر کوت در 160 کيلومتري جنوب بغداد منفجر شد که طي آن پنج نفر کشته و 16 نفر زخمي شدند.   

در شهر سماوه در 370 کيلومتري جنوب شرقي بغداد نيز بر اثر انفجار دو خودرو بمب گذاري شده چهار تن کشته و 13 تن زخمي شدند. انفجار دو خودرو ديگر در شهر ديوانيه در 130 کيلومتري جنوب بغداد نيز سه کشته و 13 زخمي بر جا گذاشت. 
در شهر شمالي سامره نيز يک بمب در تجمع عزاداران 17 نفري که روز شنبه در اين شهر کشته شدند، منفجر شد. در اين حادثه دو تن کشته و 15 نفر زخمي شدند. در حوادث شهر جنوبي بصره و شهر محموديه نيز پنج نفر کشته و 34 نفر زخمي شدند.  

مقامات بيمارستاني تعداد تلفات را تاييد کرده اند. اين مقامات به علت اينکه اجازه صحبت با رسانه ها را نداشتند خواستند نامشان فاش نشود.با احتساب حوادث امروز، تعداد کشته هاي عراق در ماه اکتبر به 258 نفر رسيد. 
برچسب ها: عراق ، حمله ، انفجار ، کشته ، حادثه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار