عضو کميسيون انرژي مجلس گفت: هم اکنون تمايل اکثر کشورها و سرمايه گذاري در حوزه نفت ايران است، و مسئله اي که در اين ميان وجود دارد اين است که ظرفيت توليد نفت ما تنها از طريق سهول سرمايه گذاري خارجي توسعه مي يابد.

سيدمهدي موسوي نژاد، نماينده مردم بوشهر و دشتستان در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران،‌ با بيان اينکه دو وضعيت براي نفت ايران وجود دارد، اظهار داشت: برخي از کشورها به دنبال خريداري نفت ايران هستند. اما آنچه که هم اکنون، بيشتر مورد استقبال سرمايه گذاري خارجي درقبال نفت ايران قرار دارد، سرمايه گذاري در ميادين مشترک، با توجه به اعتبارات ما است.

وي با اشاره به شعار وزير مبني بر بالا بردن ظرفيت توليد نفت افزود: با افزايش سرمايه گذاري خارجي، تجهيزات و هم زيرساخت هاي نفتي کشور توسعه مي يابد و ما از اين طريق مي توانيم ظرفيت توليد نفت را بالا ببريم.

موسوي نژاد با بيان اينکه بحث صادرات با سرمايه گذاري متفاوت است، تصريح کرد: آنچه که هم اکنون نياز حوزه نفت است، مربوط به توسعه و روز شدن زيرساخت ها مي شود زيرا تا زماني که زيرساخت هاي نفتي با مشکل مواجه باشند، نمي توان انتظاري داشت که ظرفيت توليد افزايش يابد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار