معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: ساخت پست برق 244 مگاواتی تا یک ماه آینده در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس آغاز می شود.

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس کرباسیان افزود: افزایش 3 هزار هکتاری وسعت منطقه ویژه خلیج فارس و فراخوان سرمایه گذاری برای تامین 500 مگاوات برق تا سه هفته اینده از دیگر برنامه های توسعه ای در این منطقه است.
وی تصریح کرد: برخی از مشکلات در بخش های برق ، آب ، جابجایی پول ، تامین مالی و قطعات ، با سیاست های دولت برای آسان کردن امور صادرات و واردات و امور بانکی در آینده ای نزدیک قابل حل است.

رییس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران افزود: اکنون 5 گروه خارجی برای سرمایه گذاری در بخش های صنعتی و معدنی وارد کشور شدند و علاقه زیادی برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس دارند.
کرباسیان افزود: متاسفانه برخی از تصمیم ها غیرکارشناسی مانع پیشرفت مناسب این منطقه شده است.
وی با اشاره به اهمیت صنعت آلمینیوم در کشور افزود: امیدواریم با تصمیم ها آینده هیئت دولت مجتمع آلمینیوم المهدی هرمزگان از زیرمجموعه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران خارج نشود.
وی وجود 68 ماده معدنی در کشور را از ظرفیت های کشور برای پیشرفت سریع دانست و افزود:جذب سرمایه های بخش خصوصی داخلی و سرمایه های خارجی از وظایف اصلی وزارت صنعت ، معدن و تجارت است ./س

برچسب ها: ساخت ، پست برق ، منطقه ازاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.