در دیدار قائم مقام وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با مقامات ارشد چین محورهای عمده همکاری و تعامل هرچه بیشتر دو کشور در زمینه های روابط دو جانبه و همکاری های بین المللی بررسی شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛"مرتضی سرمدی" در دیدار با "یانگ جیه چی" عضو شورای دولتی و رایزن عالی امنیتی و سیاست خارجی چین گفت: رویکرد تعاملی با کشورهای جهان از اصول اساسی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: تهران امیدوار است دور تازه گفتگوهای پنج به علاوه یک در فضایی مبتنی بر اصل برد- برد برگزار شود تا مشکلات موجود برطرف شود.

"سرمدی" همچنین در این دیدار از افق روشن روابط و مناسبات پایدار و دراز مدت تهران و پکن برای تامین منافع دو ملت و تقویت صلح وثبات منطقه ای و بین المللی سخن گفت.

"یانگ جیه چی" هم با ستایش از حسن نیت و رویکرد سازنده و تعاملی ایران در موضوع هسته ای گفت: چین برحل مسالمت آمیز موضوع هسته ای ایران تاکید دارد و با هرگونه تحریم های یک جانبه یا چند جانبه ضد کشورها به شدت مخالف است.

عضو شورای دولتی چین حفظ و تقویت روابط عالی با ایران را سیاست پایدار کشورش خواند و با قدردانی از سیاست نگاه به شرق ایران گفت چین از سیاست دخالت نکردن در امورکشورها کاملا حمایت می کند.

قائم مقام وزیر امور خارجه ایران همچنین در دیدار با جانگ یه سویی همتای چینی خود با مروری برظرفیت های موجود و بالقوه گسترش همه جانبه روابط دو کشور برضرورت رایزنی های منظم تهران و پکن در زمینه مسائل منطقه ای و بین المللی تاکید کرد.

"سرمدی "و مقامات ارشد سیاست خارجی چین با هرگونه استفاده ابزاری از نیروهای افراطی مخالفت و بر لزوم مبارزه با تروریسم و جلوگیری از مشروعیت بخشیدن به گروه های تروریستی تاکید کردند.

قائم مقام وزیر امور خارجه ایران در این دیدارها دعوت دکتر حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان از" شی جین پینگ" رئیس جمهور چین و دعوت علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران را از یانگ جیه چی عضو ارشد و رایزن عالی امنیتی و سیاست خارجی چین برای سفر و دیدار رسمی از ایران مطرح کرد.
برچسب ها: ایران ، چین ، سرمدی ، بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار