متاسفانه بسیاری از داروخانه ها و گردانندگان آنها ، تنها به فکر منابع اقتصادی خود هستند و چندان موضوع سلامت مردم را در نظر نمی گیرند.

محمود رضا شاه بهرامی دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: موضوعات مادی یکی از مهمترین دلایل وارد شدن بسیاری از افراد به مقوله دارو است و در واقع افرادی زیادی از خرید و فروش دارو سود کسب می کنند.

وی با بیان اینکه از مشکلات مهم مربوط به سلامت عدم نظارت کافی به عملکرد داروخانه ها است، افزود: متاسفانه بسیاری از داروخانه ها و گردانندگان آنها تنها به فکر منابع اقتصادی خود هستند و به دلیل درگیر شدن در مباحث مادی، چندان موضوع سلامت مردم را در نظر نمی گیرند.

شاه بهرامی گفت: در بسیاری از داروخانه ها هر گونه دارویی به بیماری داده می شود و حتی برخی از داروها که حتما باید با نسخه و تجویز پزشک تحویل بیمار شود به آسانی دراختیار افراد متقاضی قرار می گیرد.

وی یاد آور شد: با وجود مشکلات زیادی که در زمینه داروخانه ها و اداره آنها وجود دارد، متاسفانه کمتر کسی به آن توجه می کند.

شاه بهرامی خاطر نشان کرد: موضوع نظارت بر عملکرد داروخانه ها از مهمترین موضوعات در زمینه دارویی کشور است و تا زمانی که به طور جدی به آن توجه نشود، بسیاری از مشکلات دارویی کشور بدون حل باقی خواهد ماند./ع2

برچسب ها: دارو ، داروخانه ، سلامت ، پزشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار