رئیس حزب نهضت اسلامی و نماینده پارلمان "تاجیکستان" تاکید کرده است که زن تاجیک نباید تنها در خیابان‌ها جارو کشی کند، بلکه بايد در برداشت پنبه شرکت کند یا فرزند کارگر مهاجر به دنیا آورد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران "محي‌الدین کبیری" در پاسخ به پرسش‌های مردمی که در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری "تاجیکستان" انجام گرفت و اکثرا به نامزد شدن  "آینهال بابا نظراوا" از سوی اتحاد نیروهای اصلاح‌طلب اختصاص داشت، گفت: باید به این تصور باطل پایان داد که زن تاجیک تنها از عهده کارهای پر مشقت بر می‌آید؛ چرا که زن به عنوان مادر از قدرت و توانایی مدیریت جامعه نیز برخوردار است.

وي ادامه داد: ما موظف هستیم شرایط را برای زنان  فراهم کنیم، البته تنها با شعار نمی‌توان مقام و جایگاه زن را در جامعه ارتقا داد، بلکه باید در این‌باره فرهنگ سازی شود که زنان نیز از حق مدیریت در جامعه برخوردار شوند.
 
لازم به یادآوری است که نامزد شدن " آینهال بابانظراوا" حقوقدان تاجیک در انتخابات ماه نوامبر ریاست جمهوری "تاجیکستان"، با واکنش‌های زیادی رو به رو شده است، چرا که در تاریخ انتخابات ریاست جمهوری "تاجیکستان" نامزد شدن یک زن پدیده‌ای بی‌سابقه به حساب می‌آید.

انتهاي پيام/

منبع: ايران تاجيک راديو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار