پارلمان "تاجيكستان" قصد دارد با اصلاح قانون خانواده، سن مجاز براي ازدواج دختران را با يك سال افزايش،18سالگي تعيين کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،  پارلمان "تاجيكستان" قصد دارد با اصلاح قانون خانواده، سن مجاز براي ازدواج دختران را با يك سال افزايش، 18 سالگي تعيين كند.
 
 اين پيشنهاد  در جلسه شوراي مجلس نمايندگان "تاجيكستان" بررسي و براي تصويب به جلسه علني اين مجلس ارائه خواهدشد.

نهاد افزايش سن قانوني براي ازدواج دختران در" تاجيكستان" در پي درخواست "امامعلي رحمان " رئيس جمهوري اين كشور تهيه شده است.

اين در حالي است كه بر اساس قانون خانواده در" تاجيكستان" سن مجاز براي ازدواج دختران 17 سالگي بوده و در موارد استثنا، مي‌توانست در سن 16 سالگي نيز صورت گيرد.

رئيس جمهوري "تاجيكستان" در 24 آوريل سال جاري ميلادي در پيام سالانه خود به پارلمان اين كشور، تصويب اين قانون را براي آمادگي بهتر جوانان در زندگي مستقل، تأمين شرايط لازم خانوادگي و تأمين حقوق و منافع كودكان مهم ارزيابي كرده بود.

در سال 1993 ميلادي كه جنگ داخلي در "تاجيكستان" جريان داشت، دولت اين كشور به منظور تأمين امنيت بانوان سن ازدواج براي دختران را از 18 سال به 17 سال كاهش داد و در برخي موارد دختران مي‌توانستند در سن 16 سالگي نيز ازدواج كنند.

پس از استقرار ثبات و امنيت در "تاجيكستان"، كارشناسان تاجيك لزوم افزايش سن مجاز ازدواج براي دختران را مطرح كردند. اين كارشناسان يكي از عوامل بالا بردن سن ازدواج را افزايش موارد طلاق در ميان خانواده‌هاي جوان عنوان كرده‌اند.

بر اساس آمار رسمي، در" تاجيكستان" ميزان طلاق در ميان خانواده‌هاي جوان تاجيك از 2 هزار و 900 مورد در سال 2005 به 5 هزار و 850
مورد در سال گذشته افزايش يافته است.



انتهاي پيام/
 

 
 
 
 
 
 

نسخه چاپيارسال به دوستان
سفر ولادیمیر پوتین به قزاقستان

رئیس‌ جمهوری روسیه روز یکشنبه به مناسبت سالروز تولد "نورسلطان نظربایف" رئیس‌ جمهوری قزاقستان به این کشور سفر کرد.

خبرگزاری فارس: سفر ولادیمیر پوتین به قزاقستان



به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه امروز، یکشنبه به جمهوری قزاقستان سفر کرد.

"دمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه اعلام کرد که این سفر به مناسبت روز تولد "نورسلطان نظربایف"  رئیس‌جمهوری قزاقستان صورت گرفته است.

نظربایف 73 ساله در دسامبر سال 1991 در نخستین انتخابات ریاست‌جمهوری در جمهوری قزاقستان بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی با حمایت 98.7 درصد مردم به پیروزی رسید و از آن زمان تاکنون در این سمت باقی مانده است و در ماه ژوئن سال 2010  از سوی پارلمان قزاقستان عنوان «رهبری ملت» را بدست آورد.

انتهای پیام/ص

- See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13920416000483#sthash.IK94TQVa.dpuf
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار