به مناسبت هفته ایمنی در برابر زلزله ، مانور زلزله و ایمنی در مدارس استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / استاندار اردبیل در مانور زلزله و ایمنی که در دبیرستان سید یونس اردبیلی برگزار شد ، آمادگی در برابر بلایای طبیعی و زلزله را از جمله ضروریات مناطق زلزله خیز دانست.

اکبر نیکزاد با اشاره به تلفات جانی حوادث طبیعی از جمله زلزله افزود: نوسازی ساختمان های فرسوده و مقدم دانستن پیشگیری بر درمان باید سرلوحه اقدامات ما قرار گیرد تا در مواقع بحرانی و حوادث طبیعی تلفات جانی کمتری داشته باشیم.

وی با اشاره به غیراستاندارد بودن برخی جاده های استان و بروز تصادفات منجر به فوت در این جاده ها بیان کرد:تمامی دستگاه های مرتبط با استاندارد سازی جاده ها باید وارد میدان شده و در جهت جلوگیری از تلفات جانی بر اثر تصادف تلاش کنند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه باید از ظرفیت های استان استفاده بهینه شود ، افزود: فروش مکان های دولتی به بخش خصوصی و استفاده از هزینه آن درحوزه های ضروری مثل استاندارد کردن جاده ها امری ضروری است که باید اجرا شود.

نیکزاد به احداث سدها و مهار آب برای مصارف کشاورزی اشاره کرد و گفت: مهار آب با احداث سد و استفاده از آن برای مصارف کشاورزی مانع از بروز سیل شده و به کاهش حوادث بلایای طبیعی کمک می کند./ز


برچسب ها: اردبیل ، مانور ، زلزله ، و ، ایمنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.