مدیرکل مدیریت بحران استانداریکرمانشاه معتقد است، استان کرمانشاه در برابر بلایای طبیعی آماده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

محمد نجفی گفت: ایران به لحاظ وقوع بلایای طبیعی جز شش کشور بلاخیز دنیا و چهار کشور بلاخیز در آسیا می باشد و سیل، زلزله و خشکسالی بیش از 80 درصد بحران های کشور را به خود اختصاص می دهند.

وی در خصوص وضعیت استان کرمانشاه هم یادآوری کرد: استان کرمانشاه و خصوصا بخش شمال شرقی استان بر روی کمربند زلزله قرار دارد و تعدادی از روستاها در حریم گسل یک کیلومتری زلزله واقع شده اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان کرمانشاه همچنین از خریداری دستگاه های پیشرفته و پرسرعت آمادگی در برابر زلزله خبر داد.

وی با اشاره به ساخت پنج پایگاه چند منظوره برای اسکان اضطراری مردم در شرایط بحران در نقاط مختلف استان، ادامه داد: ساخت 15 سالن دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

به گفته این مسئول در شهرهای بالای 50 هزار نفر جمعیت استان نیز سایت های اسکان اضطراری تعبیه شدهکه اگر اتفاق خاصی رخ داد مردم در این مکان که در مسیر امدادرسانی می باشد، اسکان داده شوند.

مدیرکل مدیرت بحران استانداری کرمانشاه اظهار داشت: از آنجاییکه در استان ما رودخانه های فراوانی وجود دارد و همه سال تعدادی از مردم در این رودخانه ها غرق می شوند آموزش ایمنی آب و غواصی با همکاری آب منطقه ای نیز در دستور کار قرار دارد./س


برچسب ها: کرمانشاه ، برابر ، بلایا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.