یک مقام ارشد تاجیک گفت: ایران از شرکای اصلی در اجرای طرح‌های اجتماعی در زمینه خودکفایی تاجیک‌هاست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، "فیضی بابایونا قاسم‌آوا" از مسئولان ارشد شهری پایتخت "تاجیکستان" در مراسم پایان دوره آموزشی خیاطی کمیته‌امداد‌خمینی (ره) گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور دوست، هم‌فرهنگ و هم‌زبان، چندین سال است که برای اجرای طرح‌هایی اجتماعی به کمک مردم "تاجیکستان" شتافته است.
 
این مقام دولت "تاجیکستان" تصریح کرد: بخش عمده این همکاری‌ها از طریق دفتر کمیته امداد امام خمینی به اجرا می‌رسند که لایق به هر گونه قدردانی است.
 
وی پایان مرحله دیگر آموزشی برای دختران و زنان را تدبیری مهم در اجرای طرحی دانست که از سوی دولت "تاجیکستان" تهیه و با مساعدت ایران در جهت کاهش میزان فقر و خودکفایی خانواده‌های کم بضاعت انجام می‌گیرد.
 
به گفته وی، دختران و زنانی که تا به حال شغلی نداشتند پس از آموزش در این دوره‌های سه‌ماهه با کسب هنر و دریافت مدرک خیاطی شغلی برای تامین زندگی خود پیدا می‌کنند.
 
وی گفت: تعدادی از این دختران با پایان این دوره برای کار در شرکت‌های خیاطی "یاقوت" و "گلستان" دعوت شده‌اند.
 
"سید مهدی عبادی" رئیس کمیته امداد امام خمینی در "تاجیکستان" در این مراسم با تبریک یکایک فارغ‌التحصیلان این دوره آموزشی گفت: 111 نفر دختران و پسران جوان در بخش‌های خیاطی و کامپومتر این کارگاه را به پایان برده و هم اکنون دانش ابتدایی را در این زمینه فرا‌گرفته‌اند.
 
وی افزود: با مساعدت این نهاد در مدت چند سال گذشته بالغ بر 80 کارگاه‌ آموزشی در سراسر "تاجیکستان" برگزار شده است.
 
به گفته وی، فعالیت کمیته امداد امام خمینی در "تاجیکستان" بر اساس توافقات تدوین‌شده در سطح دولت‌ها و با حمایت مستقیم مقامات سطح عالی هر دو کشور در حال توسعه ‌است.
 
وی تصریح کرد: افرادی که از دوره‌های آموزشی کارگاه‌های این کمیته فارغ شده‌اند هم اکنون در بخش صنایع دستی و به خصوص خیاطی و به گفته تاجیک‌ها "دوزندگی" این کشور فعال هستند.
 
گفتني است،  کمیته اماد خمینی در  "تاجیکستان" که هم اکنون در مراکز سه ولایت این کشور فعال است، کار خود را از 20 سال پیش آغاز و کمک‌های بسیاری را در قالب‌های مختلف به مردم این کشور کرده است.
 
انتهای پیام/

منبع: فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار