عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينكه تحريف سخنان رئيس مجلس بداخلاقي رسانه‌اي است، گفت: تحریف سخنان رئیس مجلس يکی از بداخلاقی‌هایی است که رسانه‌های غربی از جمله‌ آسوشیتدپرس مرتکب شدند.

حجت‌الله سوری نماینده سلسله و دلفان درپی تحریف اظهارات رئیس مجلس توسط خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس، به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: رسانه‌های غربی با توجه به اینکه ابزاری برای پیشبرد اهداف از پیش تعیین شده هستند، در راستای این اهداف سلطه گری استفاده می‌شوند.

وی افزود: تحریف سخنان رئیس مجلس نیز یکی از بداخلاقی‌هایی است که رسانه‌های غربی از جمله‌ آسوشیتدپرس مرتکب شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تصریح کرد: غرب هرچه به نفع خودش باشد زیبا جلوه می‌دهد و هر چه را که به ضررش باشد، به شکلی تحریف می‌کند.

سوری ادامه داد: غرب با استفاده از این رسانه‌ها اقدامات جنگ‌طلبانه خودش را زیبا جلوه داده، ولی دفاع به حق مردم مظلوم را زشت و ناپسند جلوه می‌دهد.

وی افزود: در مسئله سوریه نیز این موضوع به خوبی عینیت دارد و از آنجایی که فعلا ابزارهای سلطه‌گری در اختیار غرب است، این بداخلاقی‌ها را انجام می‌دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اظهار داشت: رسانه‌ها که از آنها به عنوان رکن چهارم دمکراسی یاد می‌شود، به صورت غیرمنطقی در اختیار دولتمردان غرب است.

سوری در ادامه به سابقه این خبرگزاری‌ها در تحریف سخنان مقامات مسئول جمهوری اسلامی ایران، گفت: این موضوع مسئله غیرمنتظره‌ای برای ما نیست.

وی افزود: مسئولین ما احساس می‌کنند به دلیل فضای بازی که از پیش فراهم شده است می‌توانند سخنان خود را بدون تحریف از این مسیر منتقل کنند.

اضافه مي‌شود، پيش از اين در اطلاعيه روابط عمومی مجلس شوراي اسلامي كه به همين منظور منتشر شد، آمده است: بخش‌هایی از مصاحبه علی لاریجانی در مصاحبه با خبرگزاری آسوشتیدپرس که در آن تأکید شده بود ایران بیش از نیاز خود اورانیوم غنی‌ شده دارد و قصد دارد از آن در گفت‌وگوهای هفته آینده در ژنو بعنوان برگ برنده استفاده کند، خلاف واقع است و از اساس صحت ندارد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در خبری به نقل از رئیس مجلس اعلام کرده بود که ایران بیش از نیاز اورانیوم غنی‌شده دارد و در صدد است تا از آن در گفت‌وگوهای هسته‌ای هفته آینده در "ژنو" بعنوان یک برگ چانه زنی استفاده کند.

انتهاي‌پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار