رئیس مرکز حج و پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: زائران نباید قبل از زمان تشريق فعالیت بیش از حد داشته باشند و استراحت کافی را در برنامه های خود قرار دهند.

سید علی ریاض درگفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به مراجعات چندین زائر بر اثر سکته قلبی و مشکلات تنفسی بیان داشت: تغییر شرایط زندگی و محیط و سبک زندگی و خستگی راه سفر و فشار و استرس ناشی از اعمال از مواردی است که موجب بروز مشکلات برای زائران در روزهای اخیر شده است.

وی با بیان اینکه فعالیت شدید یکباره زائران در سرزمین وحی از مهمترین دلایل وقوع حوادث برای آنان است افزود: ماه ها قبل از سفر در توصیه های خود به زائران خواستار آمادگی بدنی و فعالیت منظم بوده ایم تا از نظر بدنی آمادگی انطباق با فشار ناشی از اعمال در بدو ورود به مکه را داشته باشند اما متاسفانه شاهد روز حوادثی بر اثر بی توجهی زائران به این نکات بوده ایم.
رئیس مرکز حج و پزشکی جمعیت هلال احمر در خصوص پیشگیری از بروز حوادث ناگوار افزود:  زائران و مدیران کاروان ها اگر در طول سفر هر کدام از نشانه ها و علائمی چون نبض نا منظم، کوتاهی نفس، سبکی سر، خستگی مفرط و شدید، ایجاد ورم اندام تحتانی،‌نشانه های حمله قلبی را مشاهده کردند بیشتر به استراحت و مراقبت بپردازند.

در پایان ریاض خواستار تاکید روحانیون، مدیران، پزشکان کاروان بر انجام استراحت کافی برای زائران و عدم انجام اعمال مستحبی و همچنین بازار گردی برای زائران شد./ل

برچسب ها: زائران ، قلبی ، مدیران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار