جيمز کلپر مدير آژانس اطلاعات ملي آمريکا اواخر روز جمعه اعلام کرد دادگاه مخفي فدرال آمريکا - که بر برنامه هاي جاسوسي دولت نظارت مي کند - اختيارات دولت را به منظور جمع آوري اطلاعات مربوط به شنود هاي تلفني افزايش داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري فرانسه ، در اين بيانيه آمده است کلپر  تصميم گرفته است اسنادي را از طبقه بندي محرمانه خارج و فاش کند که دولت از دادگاه نظارت بر فعاليت هاي جاسوسي خارجي خواسته است اختياراتش را به منظور جمع آؤري اطلاعات تلفني گسترده افزايش دهد و دادگاه نيز اين پيشنهاد را پذيرفت.
اين بيانيه مي افزايد اين تصميم در راستاي تصميم قبلي کلپر مبني بر اعلان عمومي و بر اساس ادامه سياست هاي دولت در جهت حفظ منافع عمومي در برنامه جمع آوري اطلاعات تلفني اتخاذ شده است.
در اواسط ماه اوت،  باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا در بحبوحه  بحث هايي که در پي افشا سازي ادوراد اسنودن مشاور سابق آژانس امنيت ملي آمريکا مطرح شد ، اعلام کرد در برنامه هاي جاسوسي دولت به طور کلي تجديد نظر خواهد کرد.
اسنودن برنامه هاي گسترده جاسوسي دولت آمريکا را در ارتباط با جمع آوري اطلاعات تلفني و جاسوسي اينترنتي فاش کرد.
اوباما از دوره اي جديد در جاسوسي با نظارت ، شفافيت و حفاظت بيشتر بر اطلاعات الکترونيکي جمع آوري شده توسط آژانس امنيت ملي آمريکا خبر داد .
 دولت اوباما با اين حال موضعي سخت گيرانه عليه افشاي چنين اطلاعاتي در پيش گرفت و در پي محاکمه ادوارد اسنودن به اتهام جاسوسي است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار