عضو کميسيون "کشاورزي "مجلس با بيان اينکه شايد اين روزهاي کشاورزي، جز آن 100 روزي باشد که دولت قول ارزيابي و ساماندهي مشکلات را داده است، گفت: به هيچ عنوان توليد کنندگان نبايد از فعاليت منع شوند چرا که دولت نيز کشاورزي را اولويت اول پس از نفت خوانده است.

هدايت الله مير مرادزهي نماينده مردم سراوان و زابلي در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه هر چه براي قشر توليد کننده هزينه شود، در واقع هزينه نيست بلکه سرمايه محسوب مي شود، اظهار داشت: هم اکنون توليد کنندگان در تامين نهاده هاي خود نيز با مشکل مواجه و مجبور به پرداخت قيمت گزافي براي تامين آنها شده اند.

وي ،‌افزود: دولت يازدهم شعار تحول در اقتصادي داد و "کشاورزي"را اولويت اول پس از نفت خواند البته ممکن است اين روزها جز آن 100 روزي باشد که دولت قول ساماندهي مسائل را در اين مدت داده بود.

مير مرادزهي با تاکيد بر اينکه لازم است قيمت ها کنترل شوند و اگر کاهش نيابند حداقل بيشتر نشوند، گفت: مسئله تامين نهاده ها برنامه اي بوده که در مجلس مطرح شده و لازم است دولت با استفاده از نيروهاي کارشناس خود توليد کنندگان را مورد حمايت قرار دهد زيرا اين مسئله يک مديريت داخلي را طلب مي کند.

عضو کميسيون کشاورزي آب و منابع طبيعي مجلس به دلالان اشاره کرد و افزود: چطور است که اين امکانات در اختيار دلالان و واسطه ها قرار دارد ولي به محض اينکه براي امور مردم برنامه ريزي مي شود با مشکل مواجه مي شود.

وي ادامه داد: دولت بايد ورود کند و با نظارت و حمايت از توليد کننده و فعال کردن بخش خصوصي به ساماندهي اين حوزه بپردازد.

مير مراد زهي تصريح کرد: اگر به هر دليلي چه عدم تخصيص ارز مرجع و چه دليل ديگري فعاليت توليد کنندگان با مشکل مواجه شود تمام حوزه هاي مختلف در جامعه اعم از مصرف کننده، توليد کننده و حتي توزيع کننده نيز با مشکل مواجه مي شوند.
برچسب ها: ارزیابی ، کشاورزی ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار