عضو انجمن انبوه سازان مسکن با بيان اينکه با هماهنگي عرضه و تقاضا، قيمت ها ديگر حبابي بالا نمي روند گفت: نزديک به دو هزار نفر در بخش مسکن فعال هستند که در صورت توقف ساخت و ساز اين افراد شغل خود را از دست خواهند داد.

هادي نظري پور در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه عرضه خانه هاي خالي به بازار، با استفاده از هر مکانيزمي بسيار تاثير گذار در کاهش التهاب بازار مسکن خواهد بود اظهار داشت: لازم است با هماهنگي شهرداري و سازمان امور مالياتي شناسايي دقيقي از ميزان خانه هاي خالي داشته باشند.

وي با اشاره به اينکه کساني که خانه هاي زيادي دارند، اقدام به احتکار کرده اند چرا که منتظر بازار مناسب براي عرضه هستند، گفت: سالانه حدود 800 هزار تا 1 ميليون واحد مسکوني نياز داريم پس اگر عرضه کاهش يابد، قطعا در کنار افزايش قيمت ها، مردم زيادي نمي توانند نياز اوليه خود يعني داشتن سرپناه را تامين کنند.

نظري پور به عرضه مسکن در بافت هاي فرسوده اشاره کردو افزود: اگر اقدامي هم چون اتخاذ سياست هاي تشويقي و يا استفاده از سيستم هاي مالياتي را در دستور کار قرار دهيم، قطعا عرضه با تقاضا مساوي مي شود که اين مسئله هم از حبابي بالا رفتن قيمت ها جلوگيري مي کند و هم اکنون مسکن دست سازنده نمي ماند.

عضو انجمن انبوه سازان مسکن تصريح کرد: به هر حال مسکن نياز اوليه بشر است، بنابراين اتخاذ سياست هاي مناسب جهت خانه دار شدن مردم ضروري است.

به گفته ي وي حوزه هاي مختلفي در ساخت مسکن نقش دارند که در صوت توقف ساخت و ساز افراد زيادي شغل خود را از دست مي دهند و ميزان بيکاري در کشور سرسام آور مي شود.
انتهاي پيام/

برچسب ها: مسکن ، عرضه ، تقاضا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار