پاکسازی و سم زدایی بدن با تغذیه مناسب امکان پذیراست.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد ، جودت کارشناس تغذیه در این باره می گوید : اگر چه با غذا خوردن کالری و سوخت مورد نیاز بدن تامین می شود اما نحوه و نوع غذایی که می خوریم هم در سلامت بدن تاثیر گذار است و پاکسازی و سم زدایی بدن با تغذیه مناسب امکان پذیرخواهد بود .

وی می افزاید : سبزیجات برگ پهن نظیر اسفناج و کاهو جزو بهترین و مناسب ترین مواد غذایی است که می توان برنامه سم زدایی را با آن آغاز کرد.

وی تصریح می کند : فیبر موجود در این سبزیجات کمک می کند تا بدن به طور طبیعی و خودکار عمل پاکسازی را انجام دهد زیرا این سبزیجات باعث تقویت سیستم گوارشی بدن و فعال شدن عملکرد آن می شود.

وی با بیان اینکه این سبزیجات انواع ویتامین ها و مواد معدنی که به سلامت بدن کمک می کندرا داراست و کم کالری هم هست خاطر نشان می کند :سبزیجاتی نظیر کلم بروکلی و کرفس اثر پاک کنندگی روی روده ها دارد و با توجه به آن که از فیبر بالایی برخوردار است، مواد معدنی و ویتامین های ضروری و مورد نیاز را برای سلامت بدن تامین می کند.

جودت با اشاره به این که میوه ها مانند سبزیجات حاوی فیبر فراوان، ویتامین ها و مواد معدنی است، می گوید : میوه ها بر خلاف سبزیجات از کالری بیشتری برخوردارند و علاوه بر رساندن انرژی لازم به بدن در طول روز عمل پاکسازی را انجام می دهند.

به گفته این کارشناس تغذیه، لیمو ترش و دیگر مرکبات اثرات قوی در پاک سازی کبد و کیسه صفرا دارد و از آن جا که کبد نقش اساسی در متابولیسم چربی های بدن دارد و وجود یک کبد سالم برای کاهش وزن و سم زدایی از بدن ضروری است، مصرف آن ضروری به نظر می رسد./س

برچسب ها: تغذیه ، سم ، بدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.