رییس دانشگاه اصفهان گفت: افرادی که در صنعت گیاهان دارویی فعالیت می‌کنند باید وارد صنایع غذایی شوند زیرا غذایی که به دست هم‌وطنان ایرانی می‌رسد نیز باید از گیاهان طبیعی و دارویی باشد که در ایران به وفور یافت می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، محمدحسین روز گذشته در نخستین همایش تجاری‌سازی داروهای گیاهی و فراورده‌های زیستی که در دانشگاه اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه ایران از نظر اقلیم و آب و هوا یک کشور استثنایی است، اظهار کرد: ایران در منطقه جغرافیایی خشک قرار دارد و تنوع جغرافیایی باعث به وجود آمدن تنوع اقلیمی آن شده است و تمام آنچه از استوا تا قطب وجود دارد یکجا در پهنه هزار کیلومتری ایران هم دیده می‌شود.

وی افزود: تغییرات اقلیمی موجب شده تا شرایط آب و هوایی در کشور متکثر شود نه پستی و بلندی‌ها، به طوری‌که وقتی از قطب شمال به سمت خط استوا حرکت کنیم، اقلیم، گیاهان و خاک تغییر می‌کند و این شرایط با حرکت از اهواز به سمت آستارا نیز اتفاق می‌افتد.

رییس دانشگاه اصفهان تاکید کرد: اقلیم متفاوت موجب تنوع در ملیت ما شده است و تنوع قومیت در کشور به دلیل تاریخ به وجود نیامده است بلکه هویت آیینه‌ای مردم ایران آن‌ها را کنار هم قرار داده است به این معنا که با شکستن یک آیینه هر قطعه منعکس کننده تصویر تمام فضا است.

رامشت اظهار کرد: ما باید بدانیم که غذا هم یک دارو است و باید درک کنیم که دارو حتما برای درمان نباید مصرف شود بلکه گاهی برای سالم ماندن هم انسان نیازمند دارو است.

30 شرکت در بازار گیاهان دارویی اصفهان فعال است

مدیر بازار گیاهان دارویی شهرداری اصفهان نیز در این همایش گفت: در بازار گیاهان دارویی اصفهان حدود 30 شرکت فعال از تمام نقاط کشور در زمینه‌های مختلف گیاهی از جمله داروهای گیاهی، عرقیات، ادویه‌جات و دم نوش‌های گیاهی فعالیت می‌کنند.

پیمان رضایی با اشاره به اینکه بازار گیاهان دارویی از سال 88 با هدف ساماندهی تبادلات عمده درون کشوری و به عنوان اولین بازار گیاهان دارویی کشور ایجاد شده است، اظهار کرد: این بازار سه بخش اصلی کشت و تولید، فرآوری و تبدیل و تجارت و بازگانی در صنعت گیاهان دارویی را زیر یک سقف جمع کرده است.

مدیر بازار گیاهان دارویی شهرداری اصفهان به مستقر شدن پزشکان طب سنتی و گیاهی در این بازار اشاره کرد و گفت: مراجعات به این پزشکان بسیار زیاد است و حتی این بازار بیماران استان‌های دیگر را نیز درمان می‌کند و به یک بازار ملی گیاهان سنتی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه اصفهان در بحث گیاهان دارویی در کشور پیشرو است، گفت: این بازار مطمئنا برای شرکت‌ها بسیار مناسب بوده زیرا توجیه اقتصادی قابل قبولی دارد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: اصفهان ، دارویی ، گیاهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.