به رغم هشدارها و تهديدهاي کره شمالي ، آمريکا امروز پنجشنبه رزمايشي مشترک را با کره جنوبي و ژاپن آغاز کرد.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري فرانسه، وزارت دفاع کره جنوبي اعلام کرد اين رزمايش دو روزه با حضور ناو هواپيمابر هسته اي آمريکا و ناوهاي ژاپن و کره جنوبي در سواحل شبه جزيره کره آغاز شد. 
اين رزمايش مشترک در پي آن برگزار مي شود که سئول و واشنگتن هفته گذشته بر سر اتخاذ راهبردي مشترک براي مقابله با تهديدهاي فزاينده کره شمالي توافق کردند. 
قرار بود اين رزمايش که هدف از آن شرکت در عمليات امداد و نجات دريايي و افزايش سطح آمادگي براي مقابله با فجايع بشردوستانه اعلام شده است اوايل اين هفته برگزار شود اما به علت شرايط نامساعد آب و هوايي و وقوع طوفان به تاخير افتاد. 
خبرگزاري يونهاپ کره جنوبي اعلام کرد علاوه بر نامه هواپيمابر هسته اي يو اس اس جرج واشنگتن ، کشتي هاي مجهز به موشک هاي هدايت شونده و بالگردهاي ضد زيردريايي نيز در اين رزمايش شرکت دارند. 
کره شمالي پيوسته اين رزمايش ها را محکوم و تهديد به حملات مقابله جويانه اي کرده است که تاکنون محقق نشده است. 
اين کشور روز سه شنبه به آمريکا در خصوص وقوع فاجعه اي هولناک هشدار داد .
سخنگوي ستاد مشترک ارتش کره شمالي در بيانيه اي اعلام کرد از نيروهاي اين کشور خواسته شده است تا براي شرکت در عمليات تلافي جويانه آمادگي کافي داشته باشند. 
تحليلگران لفاظي هاي خصمانه اخير کره شمالي را تلاشي براي جلب توجه آمريکا و بازگرداندن اين کشور به پاي ميز مذاکره مي دانند. 
آمريکا و کره جنوبي مدتهاست که از کره شمالي مي خواهند پيش از مذاکرات شش جانبه درباره برنامه هسته اي اين کشور به توقف اين برنامه متعهد شود. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار