دبیر کمیته راهبری جامعه ایمن شهر جدید پردیس گفت: پردیس در ابتدای مسیر پیوستن به جامعه ایمن جهانی قرار دارد.

رحمتی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: کمیته راهبری جامعه ایمن شهر پردیس برنامه های خود را با هدف پیوستن به جامعه ایمن جهانی اجرایی می کند.

وی ادامه داد: جامعه ایمن در ایران از سال 84 با واگذاری امور آن از سوی سازمان بهداشت جهانی به وزارت بهداشت کشور کار خود را آغاز کرد.

رحمتی افزود: از سال 86 به این سو شهر کاشمر از سوی سازمان جهانی جامعه ایمن پذیرفته شد، همچنین شهرهای کهریزک، اندیشه، مشهد، شیراز، اصفهان، کرج و قم نیز در حال اخذ کارنامه های بخش بین الملل این مجموعه هستند.

دبیر کمیته راهبری جامعه ایمن شهر جدید پردیس تصریح کرد: جامعه ایمن در شهر جدید پردیس با پیگیری های بی دریغ شهردار این شهر و انجام مکاتبات متعددی مبنی بر درخواست پیوستن به جامعه ایمن جهانی با صدور مجوزهای لازم در بهمن ماه پارسال راه اندازی شد.

وی ادامه داد: بعد از صدور و دریافت مجوزهای لازم، مقدمات مورد نیاز برای راه اندازی کمیته راهبری جامعه ایمن شهر جدید پردیس نظیر سامانه پیام کوتاه، تارنمای اطلاع رسانی و استفاده از پنج همکار فعال فراهم آمد.

رحمتی اضافه کرد: بعد از این مرحله سه کارگروه ترافیک، کارخانجات و ایمنی کودکان و بزرگسالان با حضور کارشناسان زبده محلی و مدیران نهادهای دولتی و مردم نهاد برای اجرایی کردن شاخصهای هفت گانه مد نظر جامعه ایمن جهانی تحت نظارت شورای سیاستگذاری جامعه ایمن کشور به ریاست شهردار پردیس شکل گرفت.

دبیر کمیته راهبری جامعه ایمن شهر جدید پردیس افزود: یکی از اقدامات عملی برای ارتقای سطح ایمنی کودکان و نوجوانان شهر جدید پردیس به همت و تخصیص اعتبار از سوی شهرداری پردیس در آینده ای نزدیک صورت اجرایی به خود می گیرد.

وی ادامه داد: در قالب این طرح، محوطه بازی کاملاً استاندارد با نصب وسایل تفریحی و سرگرمی ساخته شده از مواد کمتر خطرساز در یکی از مدارس مقطع ابتدایی شهر جدید پردیس ایجاد می شود./س


برچسب ها: پردیس ، جامعه ، ایمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.