محمود برآبادی نویسنده كتاب‌های كودك و نوجوان از تحویل‌دادن داستان «پیشی خال مخالی» به انتشارات سوره مهر خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از سوره مهر؛ برآبادی گفت: «پیشی خال مخالی» داستان بچه گربه‌ای است كه مادرش را گم كرده‌است. این بچه گربه از نظر شخصیتی ترسوست و هر كاری را كه می‌خواهد انجام بدهد و از آن می‌ترسد، به نوعی خود را برای انجام ندادن آن كار توجیه می‌كند. در پایان این داستان شاهد تغییرات شخصیتی در این بچه گربه هستیم و می‌بینیم كه ترس‌اش را از دست می‌دهد. او در نهایت مادر خود را پیدا می‌كند. 
 
این نویسنده درباره مخاطب «پیشی خال مخالی» اظهار داشت: این كتاب برای گروه سنی ب و ج یعنی كودكان نوشته شده‌است، به همین دلیل زبان آن ساده است چرا كه كودكان باید بتوانند این كتاب را بخوانند. 
 
برآبادی درباره دلیل نام‌گذاری شخصیت اصلی این رمان با عنوان «پیشی خال مخالی» توضیح داد: شخصیت اصلی داستان یك بچه گربه است كه پوست خالدارش او را از دیگر گربه‌ها متمایز می‌كند. به همین دلیل مادرش این اسم را برای او انتخاب می‌كند. 
 
نویسنده داستان «پیشی خال مخالی» درباره ویژگی‌های اثر جدید خود گفت: تلاشم این بوده كه بیشتر با روایت ماجراهای پشت سر هم، بتوانم خواننده را جذب داستان كنم و او را تا پایان نگه دارم، به همین دلیل ریتم اتفاقاتی كه در داستان رخ می‌دهد بسیار تند است. در این داستان كمتر به جزئیات و توصیفات ریز پرداخته‌ام، چرا كه منجر به توقف داستان می‌شود و حوصله مخاطب كودك را سر می‌برد. 
 
كتاب «پیشی خال مخالی» تولید دفتر ادبیات كودك و نوجوان حوزه هنری است و به زودی از سوی انتشارات سوره مهر روانه بازار خواهد شد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.