کارشناس فوتبال در خصوص اتهامات وارد شده به داوران گفت: مبارزه با فساد در فوتبال باید از بالا دستی ها آغاز شود.

اصغر شرفی کارشناس فوتبال در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: به هر حال مسئولان فوتبال مبارزه با فساد را  از پایین به بالا شروع کردند. درحالی که باید از بالا به پایین این موضوع پیگیری شود.

شرفی در ادامه اظهار داشت: گوش و چشم نمی توانند جای یکدیگر قرار بگیرند. هر عضوی در جای خود می تواند به وظیفه اش عمل کند. ولو اینکه یک فرد گوش و چشم قوی داشته باشد.

شرفی بیان کرد: رئیس فدراسیون باید با لیاقت باشد. یک رئیسی که از مسائل فوتبالی شناخت ندارد باید چند دستیار کار بلد در کنارش باشند تا تصمیمات درستی برای فوتبال اتخاذ کند.

پیشکسوت فوتبال بیان کرد: یک رییس فدراسیون ناوارد افرادی را به عنوان دستيارانتخاب مي کند که بهتر از وی چیزی ندانند تا یک وقت جایش را در رأس فدراسیون نگیرند.

وی تصریح کرد: به هر حال رئیس فدراسیون فوتبال باید مدیریت و صلاحیت لازم را در زمینۀ فوتبال داشته باشد.

وی بیان کرد: من 15 سال پیش به مسئولان گوشزد کردم که به زندگی داوران برسید. داوری که حقوق زیادی نمی گیرد پولهای زیاد برایش وسوسه انگیز است.

وی بیان کرد: فردی که در یک مؤسسه کار می کند و حقوق 100 هزار تومانی می گیرد شاید راحتتر رشوه را قبول کند اما رئیس این مؤسسه به خاطر در خطر افتادن جایگاهش به سختی رشوه را می پذیرد.

شرفی اظهار داشت: در بازی تیم ما مقابل تیم یاسوجی هم داور یک پنالتی به اشتباه به ضرر ما گرفت و کرمانشاهی هم به خاطر آن بازی محروم شد. بعد از آن بازی ما به مسئولان بیان کردیم که بر عملکرد داوران نظارات داشته باشند.

وی عنوان کرد: مسئولان فوتبال آن موقع به حرف ما گوش نکردند اما بعد گفته های پرسپولیسی ها به مسئله داوری ورود کردند.

شرفی در پایان خاطرنشان کرد: معتقدم شخصی باید در رأس فدراسیون فوتبال قرار بگیرد که دو تا توپ به پایش خورده و گذشته پاکی هم داشته باشد. حداقل چهار دستیار فوتبالیست باید در کنار رئیس فدراسیون باشند تا مدیریت قوی در رأس فدراسیون اعمال کند.

پايان متن/آق
برچسب ها: فوتبال ، فساد ، فدراسیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار