بر پايه اطلاعات قيمت و اجاره مسكن در شهر تهران نيمه اول سال 92، منطقه 3 گرانترين و منطقه 20 بعنوان ارزانترين بخش تهران بزرگ ثبت شده است.

 به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، اهمیت بخش مسکن در اقتصاد کشور و نیز حساسیت ها و تاثیرات اقتصادي و اجتماعی ناشی از آن، مرکز آمار ایران را بر آن داشت تا از سال 1372 به تهیه و اجراي طرح آمارگیري از قیمت و اجاره مسکن بپردازد، از سال 1388 براي ارائه این اطلاعات از سامانه اطلاعات مدیریت معاملات املاك و مستغلات کشور استفاده شده ، این سامانه با هدف شفاف سازي اطلاعات معاملات املاك و مستغلات در راستاي ساماندهی امور مسکن طراحی و پیاده سازي شده است.

براساس اطلاعات به دست آمده از سامانه اطلاعات مديريت معاملات املاك و مستغلات كشور از سوي مركز آمار ايران، اطلاعات قيمت و اجاره مسكن در شهر تهران نيمه اول سال 92 منتشر شده است،‌ كه خلاصه يافته ها در طرح مذكور به شرح زير مي باشد :
 
**** منطقه 3 گرانترين بخش تهران بزرگ

متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختما نهاي مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه هاي معاملات ملکی در شهر تهران 58391 هزار ریال بوده است که نسبت به فصل قبل 3.2 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 160.2 درصد افزايش داشته است.

در میان مناطق 22 گانه شهرداري تهران، بیش ترین متوسط قیمت فروش یک مترمربع زمین یا زمین ساختما نهاي مسکونی کلنگی معامله شده در حدود 94681 هزار ریال در منطقه 3 و کمترین آن در حدود 16860 هزار ریال در منطقه 20 بوده است.

**** ارزانترين زير بناي مسكوني در منطقه 18  

متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربناي مسکونی معامله شده از طریق بنگاه هاي معاملات ملکی در شهر تهران 42358 هزار ریال بوده است که نسبت به فصل قبل 8.5 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 67.4 درصد افزايش داشته است.
 
در میان مناطق 22 گانه شهرداري تهران، بیش ترین متوسط قیمت فروش یک مترمربع زیربناي مسکونی معامله شده در حدود 3029 هزار ریال در منطقه 1 و کمترین آن در حدود 19866 هزار ریال در منطقه 18 بوده است.

****ركود معاملات در منطقه 5 ثبت شد

همچنین از کل معاملات انجام شده براي فروش یک مترمربع زیربناي مسکونی در مناطق 22 گانه شهرداري تهران، منطقه 5 با 10.3 درصد داراي بیشترین سهم و منطقه 22 با 0.9 درصد داراي کمترین سهم از معاملات انجام شده در شهر تهران می باشند. 

**** بيشترين معاملات اجاره ملك در منطقه 3

متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی بابت اجاره یک مترمربع زیربناي مسکونی معامله شده از طریق بنگاه هاي معاملات ملکی در شهر تهران 177120 ریال بوده است که نسبت به فصل قبل 8.1 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 31.2 درصد افزايش داشته است.

در میان مناطق 22 گانه شهرداري تهران، بیش ترین متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی بابت اجاره یک مترمربع زیربناي مسکونی معامله شده، 259381 ریال در منطقه 3 و کمترین آن 84162 ریال در منطقه 19 بوده است.

همچنین از کل معاملات انجام شده براي مبلغ اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی براي هر مترمربع زیربناي مسکونی در مناطق 22 گانه شهرداري تهران، منطقه 5 با 12.9 درصد داراي بيشترين سهم و منطقه 22 با 0.9 درصد داراي كمترين سهم از معاملات انجام شده در شهر تهران  هستند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: بهار ، معاملات ، مسکن ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار