به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، معاون مهندسي اداره کل بنادر و دريانوردي هرمزگان گفت: ارتقاي ضريب ايمني در بندرخليج فارس، پهلو گيري آسان شناورها و خدمات دهي مناسب به کشتي ها از مهمترين اهداف اجراي اين طرح بود.
کمالي افزود : ساخت سازه هاي ضربه گير در دو مرحله با اعتبار بيش از 14 ميليارد ريال از اوايل سال 91 آغاز شده بود.
وي گفت: فرسودگي ضربه گيرها و تغيير کاربري اسکله ها بر اساس طرح جامع بندري از علل تعويض اين سازه ها بود.
معاون مهندسي اداره کل بنادر و دريانوردي هرمزگان گفت: ساخت ضربه گيرها کاملاً بومي و به دست مهندسان ايراني ساخته و نصب و تعويض شد.
اجراي اين طرح براي 30 نفر به طور مستقيم و 30 نفر بصورت غير مستقيم شغل ايجاد کرد.
کمالي افزود: تاکنون حدود 248 ضربه گير در 9 پست اسکله به طول يک هزار و 200 متر در اين بندر نصب شده است.
بندر خليج فارس نقش مهمي در سوخت رساني به کشتي ها دارد.
سالانه 500 هزار تن کالاهاي نفتي و معدني از جمله قير، سنگ آهن، سيمان و آهک از طريق اين بندر به کشورهاي حاشيه خليج فارس و چين صادر مي شود.
انتهاي پيام/