عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: دولت‌سازي اسلامي و جامعه سازي اسلامي در كشور ما فرايند طولاني‌اي را در انقلاب طي كرده است.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران،‌ "حمیدرضا ترقی" که در جمع دانشجويان دانشگاه پزشكي ايلام تحت عنوان جريان شناسي سياسي معاصر سخن می‌گفت با بررسي مباني فكري و تشكل‌ها و گروههاي مختلف سياسي و شيوه مبارزاتي سه جريان ملي‌گرا، غرب‌گرا و اسلام‌گرا و چپ و شرق‌گراي ماركسيست و التقاطي، فعاليت جريانهاي سياسي معاصر از سال 1332 در ايران تأكيد كرد: تبارشناسي جريانات سياسي و پرده‌برداري از چهرة انديشه‌هاي حزبي و سياسي گروههايي كه در قبل از انقلاب و بعد از انقلاب در صحنة سياسي و مبارزاتي ملت ايران شركت داشته‌اند به دانشجويان كمك مي‌كند تا عاقبت همكاري خود در جريانهاي سياسي موجود را پيش‌بيني و با آرمانهاي انقلاب اسلامي تطبيق دهند.
 
وی با تشريح آرايش جريانهاي سياسي قبل از انقلاب در دوران انقلاب و پيروزي آن به سه جريان اسلامي و انقلابي، ملي مذهبي و ضد انقلاب، گفت: اين جريانها در برداشتن رژيم ستمشاهي با امام(ره) و انقلاب همراه شدند ولي به محض پيروزي جريان اسلامي امام خميني(ره) به مرور راهشان را از انقلاب اسلامي و جمهوري اسلامي جدا و بعضاً بصورت اپوزيسيون در خارج از كشور فعاليت مي‌كنند.

رئیس مرکز امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی عمده‌ترين جريانهاي سياسي پس از پيروزي انقلاب را كه در كشور به قدرت رسيده‌اند را جريان اسلامي ولايتي، جريان ملي مذهبي، جريان دموكراسي خواه و ليبرال، جريان سكولار و جريان تكنوكرات مسلمان و جريان سوسياليستهاي اسلامي دانست و افزود: دولتهايي كه صرفاً از جريان اسلامي و ولايتي تشكيل شده باشند بسيار كم بوده لذا دولت‌سازي اسلامي و جامعه سازي اسلامي در كشور ما فرايند طولاني‌اي را در انقلاب طي كرده است.
 
ترقی با اشاره به آرايش سياسي جريانها و احزاب كشور در طي دهه اخير اظهار داشت: اينك جريانهاي اصلاح‌طلب و تكنوكرات و سكولار متحد شده و زير چتر اعتدال جمع شده‌اند و جريان اصولگرا با نهادهايي از جبهه پيروان و جبهه پايداري و جبهه ايستادگي و تحول‌خواه در عرصه رقابت سياسي حضور دارند.
 
وي افزود: انقلاب اسلامي توسط امام خميني(ره) با آرمانها و قرائت مشخصي از اسلام به پيروزي رسيد و براي رسيدن به آن آرمانها فرآيندي را بايد طي مي‌كرد كه انحراف از آن رسيدن به آرمانها را به تأخير خواهد انداخت. لذا جامعه اسلامي و بويژه نسل جوان بايد دقت كنند به روي كار آمدن جريانهاي سياسي‌اي كمك كنند كه تضمين كننده تحقق آرمانهاي انقلاب و جامعه‌سازي و دولت‌سازي اسلامي باشند.
 
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی روي كار آمدن جريانهاي سكولار و تكنوكرات و ليبرال را موجب به تأخير افتادن تحقق آرمانهاي انقلاب اسلامي دانست و تأكيد كرد: ريزش‌ها و پياده شدن اشخاص از قطار انقلاب نبايد تعجب نسل جوان را برانگيزد بلكه بايد عبرت آموز و آن را موجب تصفيه انقلاب بدانند.
 
ترقي در پايان به تلاش جريانهاي سياسي سكولار و اصلاح‌طلب براي تأثيرگذاري بر دانشگاهها و قشر دانشجو اشاره كرد و افزود: از آنجا كه نسل آينده براي تداوم راه و آرمانهاي انقلاب از اهميت ويژه‌اي برخوردار است لذا جريانهاي سكولار و ليبرال در غالب‌هاي گوناگون سعي مي‌كنند با تسلط بر دانشگاهها جهت فكري و سياسي قشر دانشجو را از مسير اهداف و آرمانهاي انقلاب دو ركنند، كه شناخت اين جريانها و مقابله با آنها از وظايف مهم دانشجويان است.
 
عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي سپس به سئوالات دانشجويان پاسخ داد.
 
 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار