توليد بازي‌ها و سرگرمي‌ها براي كودكان و نوجوان متناسب با فرهنگ و شرايط ملي كشور بايد صورت گيردو در سازمان ميراث فرهنگي حركت عميقي را براي شناساندن ميراث فرهنگي كشورمان به كودكان و نوجوانان آغاز كرديم.

به گزارش خبرنگار حوزه ميراث فرهنگي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل در مراسم روز جهاني كودك و ميراث فرهنگي كه صبح امروز در ارگ آزادي برگزار شد، "گيتي خامنه" مجري اين برنامه درباره‌ي اسباب‌بازي‌هاي قديمي و موزه‌ي بازي‌هاي قديمي سخنراني كرد و در ادامه نيز نوجواني به اجراي نقاله‌خواني پرداخت.

"محمدعلي نجفي" رئيس سازمان ميراث فرهنگي و صنايع دستي و گردشگري بيان كرد: در جشنواره‌ي ميراث فرهنگي و گنج يادگيري كه به مناسبت روز جهاني كودك برگزار شده گفت همه دست‌اندركاران دولتي و غيردولتي بايد زمينه را براي رشد و شكوفايي كودكان و نوجوانان فراهم كنند، آنچه امروز در سازمان ميراث فرهنگي شاهد هستيم نقطه‌ي آغاز يك حركت عميق براي شناساندن ميراث فرهنگي براي كودكان و نوجوانان كشورمان است.

وي افزود: كودكي پيش از آنكه به عنوان يك دوره‌ي سني محسوب شود يك نگاه به دنيا است.

"نجفي" تصريح كرد: كودكان و نوجوانان، نماينده‌ي آينده‌ي كشور هستند، كساني كه به اين موضوع توجهي نكنند باعث مي‌شوند مشكلات بسياري به وجود آيد.

معاون رئيس‌جمهور بيان كرد: يكي از پيچيدگي‌هاي تعليم و تربيت اين بوده كه كساني كه تعلق به گذشته دارند قرار است براساس ابزارهاي امروز كساني را براي آينده تربيت كنند.

وي اظهار داشت: محور قرار دادن كودكان و نوجوانان در ارتباط با هر برنامه‌اي به ويژه آنچه مربوط به ميراث فرهنگي كشورمان است بايد در دستور كار قرار گيرد.

"نجفي" افزود: متخصصان درباره‌ي تعليم و تربيت تأكيد دارند كه تجربه‌ي كودكي تجربه‌ي عميقي است.
 رئيس سازمان ميراث فرهنگي بيان كرد: بايد با كودكان و نوجوانان يك رابطه‌ي فعال و تعاملي داشته باشيم و آنها را با حوزه‌ي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آشنا كنيم.

وي ادامه داد: امروزه گسست نسلي بين كساني كه امروز جامعه را اداره مي‌كنند و كودكان و نوجواناني كه مي‌خواهند فردا جامعه را اداره كنند وجود دارد.

"نجفي" بيان كرد: يكي از مهمترين عواملي كه اين شكاف را تشديد مي‌كند، گسست فرهنگي بوده و بايد كودكان و نوجوانان را با فرهنگ، رسوم و آداب پيشين خود آشنا كنيم تا درك عميقي از اين فرهنگ پيدا كنند.

معاون رئيس‌جمهور تصريح كرد: در سازمان ميراث فرهنگي، شوراي برنامه‌ريزي كودك و نوجوان تشكيل شده، اصلي‌ترين كاري كه مي‌خواهد اين شورا انجام دهد تعلق نسل جديد به ميراث فرهنگي و تقويت ارتباط اين نسل با گذشته‌هاي تاريخي است.

وي افزود: موضوعي كه امروز مطرح است استفاده‌ي كودكان و نوجوانان از ابزارهاي مختلف رسانه‌ است، در دنيا از ميزان اين استفاده آمار دقيقي وجود دارد.

"نجفي" تصريح كرد: بايد براي كودكان و نوجوانان بازي‌ها و سرگرمي‌هايي را توليد كنيم كه متناسب با شرايط ملي و فرهنگي خودمان باشد./ص
برچسب ها: بازی ، سرگرمی ، کودکان ، فرهنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار