مدیرکل ثبت احوال لرستان گفت: تاکنون 64 مورد از مفاخر و مشاهیر استان شناسایی شدند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان حسین میردریکوندی افزود: طرح ایجاد گنجینه اسناد هویتی به عنوان یک کار فرهنگی از ابتکارات و تدابیر خاص مدیریت ارشد سازمان است.

وي اضافه کرد: در حال حاضر در استان 640 مورد به عنوان مشاهیر و مفاخر استان شناسایی شدند و روز به روز در حال شناسایی افراد هستیم.

مدیرکل ثبت احوال لرستان ادامه داد: اسناد و مدارک ثبتی این افراد که ثبت احوال توفیق پاسداری از مرزهای هویتی آنها را به عهده دارد تداعی کننده یادواره‎های آنها حتی در فضای بین‎المللی نشانگر هویت ملت‎ها، زبان‎ها و فرهنگ‎ها نیز به شمار می‎رود بنابراین گردآوری اسناد هویتی مفاخر و چهره‎های برجسته فرهنگی، علمی، دینی، هنری و ورزشی بالاخص شهدای گرانقدر، گامی کوچک و هدیه‎ای از نسل‎های پیشین به نسل‎های بعدی است.

وی گفت: ایجاد و تأسیس بانک اطلاعاتی ارزشمندی از فرهیختگان که بعضاً از چهره‎های برجسته جهانی، ملی و منطقه‎ای محسوب می‎شوند از دیگر اهداف این طرح بزرگ فرهنگی است.

میردریکوندی یادآور شد: با توسعه فضاهای موجود و با فعال کردن آرشیو دیجیتالی و استفاده از فناوری‎های جدید در امر ساماندهی و پردازش و درج آثار این افراد زمینه پژوهش و تحقیقات علمی فراهم خواهد شد.

مدیرکل ثبت احوال لرستان گفت: اقداماتی که در راستای معرفی اسناد هویتی مفاخر و شهدا صورت گرفته ایجاد پورتال گنجینه در وب سایت و آرشیو الکترونیکی اسناد اداره کل و ادارات تابعه و تهیه آلبوم مشاهیر، سرداران، روحانیون شهید، شهدا و خیرین استان انجام شده است./ز

برچسب ها: شناسایی ، مفاخر ، مشاهیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
اسفندیارحاجیوندیان
۰۳:۰۹ ۳۰ دی ۱۳۹۲
باسلام وخسته نباشی خوب بود اما نه کامل مادوست داریم بااسم کامل وبیوگرافی مشاهیر استانمان رابشناسیم