نايب رئيس اول مجلس گفت: گمان نمي‌كنم هوشمندان و نخبگان امت اسلام در اين حقيقت ترديد داشته باشند كه امروز مديريت تفرقه‌آفريني و اختلاف بين امت اسلام در دست استكبار با سركردگي آمريكاي جهان‌خوار است.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام سيد محمد حسن ابوترابي‌فرد كه در غياب علي لاريجاني رياست جلسه علني امروز سه شنبه 16 مهر ماه را برعهده دارد در نطق قبل از دستور ضمن تبريك آغاز ايام ذي‌الحجه گفت: اين ماه را به خدمت برادران و خواهران معظم و مكرمي كه افتخار تشرف در حرمين شريفين و انجام مناسك حيات بخش حج تمتع را به دست آوردند تبريك عرض مي‌كنم.
 
وي افزود: اميدوارم در پرتو استفاده بايسته و شايسته از اين عبادت به معناي واقعي كلمه عبادي و سياسي و اقتصادي و اجتماعي مسير عزت و اقتدار امت اسلامي هموار شود و مسلمانان در پرتو انوار فروزان توحيد و رسالت و امامت به بالاترين حيات معنوي دست يابند.
 
ابوترابي تصريح كرد: اميدوارم با ارتباط و پيوند ناگسستني آحاد ملت اسلامي با يكديگر در پناه قرآن و پيامبر اعظم و قبله واحد شاهد عالي‌ترين سطح از رهبر و همبستگي و انسجام امت اسلام باشيم.
 
نايب رئيس اول مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: حج تمتع با حضور خيل عظيم دل‌باختگان به ساحت مقدس اسلام و پيامبر اعظم در اين روزها برگزار مي‌شود، بستر مناسبي براي تحكيم صفوف پيوند امت اسلام و رويارويي با جريان تفرقه‌برانگيز و تكفيري كه امروز پيوند و وحدت و انسجام اسلام را با مديريت نظام سلطه هدف قرار داده است.  
 
نماينده تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر اظهار داشت: اميدوارم امت اسلام به ويژه برادران و خواهران مسلمان ايراني كه در اين مناسك عظيم حضور دارند با الهام از قرآن و رهنمودهاي حيات بخش رهبر عالي قدر و معظم انقلاب اسلامي از تمام ظرفيت خويش براي تحكيم پيوند امت اسلام بهره بگيرند و راه را براي دشمنان و اختلاف آفرينان مسدود کنند. 
 
ابوترابي تصريح كرد: اميد است امت اسلام در پرتو اين وحدت و انسجام ستودني به پيامبر، قرآن كريم و قبله واحد و همه آموزه‌هاي ديني كه ما را به آن فرا مي‌خواند دشمن واقعي را شناخته و جبهه خود را در برابر استكبار و نظام سلطه مستحكم کنند.  
 
رئيس موقت جلسه علني امروز مجلس تاكيد كرد: گمان نمي‌كنم هوشمندان و نخبگان امت اسلام در اين حقيقت ترديد داشته باشند كه امروز مديريت تفرقه‌آفريني و اختلاف بين امت اسلام در دست استكبار با سركردگي آمريكاي جهان‌خوار است.  
 
وي افزود: شناخت دشمن و تحكيم صفوف و رويارويي با زياده‌خواهي و دسيسه دشمنان نيازمند وحدت و انسجام مسلمانان است.
 
ابوترابي در پايان گفت: اميدوارم حج تمتع امسال اين مسير حركت عزت‌بخش را هموار کند و راه را براي خنثي کردن توطئه‌هاي دشمن در سراسر دنياي اسلام، در كشور برادر و اسلامي مصر، سوريه، لبنان، عراق، افغانستان و پاكستان و كشورهاي اسلامي آماده کند، از خداي بزرگ عزت و اقتدار امت اسلام، برگزاري حج شايسته و مقبول و سلامت حجاج محترم را طلب مي‌کنم. 

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار