هیات پارلمانی یمن که از جمهوری اسلامی ایران دیدن می‌کنند، با حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، هیات پارلمانی یمن که از جمهوری اسلامی ایران دیدن می‌کنند، با حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه با اشاره به ربوده شدن نور احمد نیکبخت، دیپلمات ایرانی و تقدیر از تلاش‌های به عمل آمده از سوی دولت یمن، استفاده از تمامی ظرفیت‌های دستگاه‌های یمنی برای آزادی وی را خواستار شد و افزود: مقامات، رسانه‌ها و افکار عمومی ایران در انتظار نتیجه رسمی تحقیقات شما هستند.

وي تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره از وحدت، تمامیت ارضی، امنیت و آرامش یمن حمایت کرده و در حال حاضر نیز بر بهبود و توسعه روابط تاکید دارد.

معاون وزیر خارجه ایران با اظهار امیدواری برای موفقیت‌آمیز بودن روند سیاسی جاری در یمن خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران بهترین راه‌حل مشکلات یمن را وحدت نظر کلیه اقشار و گروه‌های این کشور در مسیر دستیابی مسالمت‌آمیز به مطالبات و حقوق قانونی مردم آن کشور می‌داند.

در این دیدار هم‌چنین بعضی از اعضای هیات پارلمانی یمن با اشاره به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در همه سطوح، اظهار امیدواری کردند در آینده نزدیک شاهد توسعه و تعمیق هر چه بیش‌تر روابط دو کشور باشند.

نمایندگان پارلمان یمن هم‌چنین از نقش سازنده کشورمان در تحولات منطقه تمجید کرده و آمادگی کشورشان را برای توسعه همکاری‌های پارلمانی اعلام کردند.

انتهای پیام
/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار