وزارت امور خارجه آلمان امروز (دوشنبه) کشته شدن يکي از کارکنان امنيتي سفارت خود در يمن را تاييد اما هر گونه تلاش براي ربودن سفير آلمان را تکذيب کرد.

  به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، سخنگوي وزارت امور خارجه آلمان در بيانيه‌اي نوشت: متاسفانه بايد تاييد کنيم يکي از کارکنان امنيتي سفارت ما در صنعا کشته شده است، اما اخبار مربوط به تلاش براي ربودن سفير آلمان نادرست است.
وي افزود: وزارت امور خارجه و سفارت آلمان با همه ادارات مربوطه و همچنين مقامات يمن در تماس است و آن‌ها تلاش مي‌کنند انگيزه اين اقدام را مشخص کنند.
به گفته منابع غربي، سفارت آلمان در يمن در  فهرست دفاتر نمايندگي قرار دارد که از سوي القاعده تهديد به حمله شده است. اين تهديد سبب شد اين سفارت‌ و سفارت‌خانه‌هاي ديگر غربي در پايتخت يمن، در ماه اوت براي مدتي بسته شوند.
 منابع امنيتي يمن ديروز خبر کشته شدن نگهبان امنيتي سفارت آلمان را اعلام کردند. وي هنگام خروج از يک فروشگاه هدف حمله مسلحانه عده‌اي ناشناس قرار گرفت. يکي از مسئولان وزارت امور خارجه يمن گفته بود به نظر مي‌رسد اين نگهبان هنگام مقاومت در برابر آدم ربايي کشته شده است.
برچسب ها: بین الملل ، آلمان ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار