مديرعامل اتحاديه سراسري مرغداران ميهن گفت: کاهش صادرات تخم مرغ مي تواند نقطه ي آسيب توليد باشد.

هدايت اصغري در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با اشاره به حذف ارز 1226 نهاده هاي دامي اظهار داشت: براي حفظ توليد بايد برنامه هاي حمايتي را در کنار آن قرار دهيم.

وي با بيان اين که براساس قانون افزايش بهره وري دولت بايد قيمت محصولات استراتژيک مانند تخم مرغ را مشخص کند، افزود: بر همين اساس زماني که توليد کننده محصول خود را کمتر از قيمت مشخص شده عرضه مي کند، دولت بايد بر مبناي قيمت تضميني ما به التفاوت آن را پرداخت يا اقدام به خريد تضميني کند.

اصغري اضافه کرد: با توجه به تغيير نرخ ارز اگر دولت اين برنامه هاي حمايتي را انجام دهد، به توليد آسيبي نمي رسد اما در غير اين صورت دچار مشکل خواهد شد.

**حذف صادرات به توليد آسيب مي زند

وي با اشاره به توليد 15 هزار تن تخم مرغ مازاد بر نياز داخل افزود: اگر ما مزيت صادرات را در اين شرايط از دست بدهيم، به مشکل بر مي خوريم.

اصغري اضافه کرد: دولت بايد با صدور مصوبه ي صادراتي براي اين 15 هزار تن، امکان برنامه ريزي جهت توليد را براي ما فراهم و صرفه ي اقتصادي صادرات را حفظ کند.

وي ادامه داد: با شرايط موجود صادرات صرفه ي اقتصادي اش را از دست مي دهد يا در حد تعهداتي که صادر کنندگان با طرف خارجي خود دارند به حداقل مي رسد.

**صادرات 65 هزار تن تخم مرغ تا امروز

مدير عامل اتحاديه ي سراسري مرغ داران ميهن اضافه کرد: از تاريخ 27 آذر 91 تا امروز حدود 65 هزار تن صادارت تخم مرغ انجام شده است.

اصغري افزود: افغانستان،‌عراق، تاجيکستان، گرجستان، ترکمنستان،‌ امارات،‌ دوبي و بحرين از مقاصد صادرات تخم مرغ ما هستند.

وي با بيان اين که اگر دولت برنامه هاي حمايتي براي توليد در نظر نگيرد،‌ صادرات کاهش مي يابد، تصريح کرد: اين امر مي تواند نقطه ي آسيب توليد باشد.

به گفته اصغري بنابر آناليز اتحاديه قيمت تمام شده ي توليد هر کيلو گرم تخم مرغ درب مرغ داري حدود چهار هزار و 500 تومان و قيمت هر شانه ي آن حدود 9 هزار تومان است.

وي ادامه داد: به قيمت تخم مرغ براي مصرف کننده هزينه هاي خرده فروشي نيز اضافه مي شود.

انتهاي پيام/

برچسب ها: تخم مرغ ، حمایت ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۰:۵۹ ۱۶ مهر ۱۳۹۲
بعضی مسائل توی این مملکت خیلی جالبه. نمونش همین تخم مرغ،یک زمانی به بهانه کاهش تولید (به بهانه نوسانات ارزی)قیمت را بالا میبرند اما حالا با وجود افزایش تولید به بهانه جلوگیری از صادرات میخوان قیمت را بالا ببرند.این وسط حق این مردم بیچاره چی میشه خدا میداند و بس..
آخرین اخبار