مديركل راه آهن شمال گفت: در شش ماه نخست امسال ۶۶۲ هزار تن انواع مختلف كالا از طريق راه آهن به مناطق مختلف كشور حمل و جا به جا شد.

گرانپاشا در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری افزود: ميزان كالاهاي حمل و جا به جا شده در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد كاهش داشته است.

وي ادامه داد: از مجموع كالاهاي جا به جا شده ۵۸۷ هزار تن كالاهايي بود كه به استان هاي شمالي كشور وارد، حدود ۴۶ هزار تن نيز از اين مناطق به مقصد ديگر استان ها خارج شد و بيش از ۲۹ هزار تن نيز مربوط به جا به جايي كالا ميان دو استان مازندران و گلستان بود

گرانپاشا عمده كالاهاي حمل شده از طريق راه آهن شمال را شامل مواد سوختي از جمله گازوئيل و نفت كوره ، كود هاي شيميايي ، ذغال سنگ ، غلات ، گاز مايع ، ماشين آلات ، سيمان صادراتي شهرهاي فيروزكوه و شاهرود و روغن هاي خوراكي معرفي كرد كه از مبادي ايستگاه هاي مختلف راه آهن شمال به ساير مناطق كشور جا به جا شد.

وي گفت: اين ميزان كالا با ۱۲هزار و ۲۶ دستگاه واگن هاي باري راه آهن شمال حمل و جا به جا شد.

مديركل راه آهن شمال یاداور شد : در سال ۹۱ ميزان حمل بار راه آهن شمال بر اساس برنامه ابلاغي راه آهن جمهوري اسلامي يك ميليون و ۲۵۲ هزار تن تعيين شده بود ولي در عمل يك ميليون و ۵۲۹ هزار تن كالا جا به جا شد./س

برچسب ها: کالا ، حمل ، راه آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.