رئيس سازمان قضايي نيروهاي مسلح بر اهتمام به پيشگيري از وقوع جرم و لزوم مشاركت همه دستگاه‌ها در اين زمينه تاكيد كرد.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمين "محمدكاظم بهرامي" در همايش ايمني و پيشگيري اظهارداشت: براساس مصوبه شوراي عالي سياست‌گذاري نيروهاي مسلح و مجلس شوراي اسلامي انجام آزمون شخصيت در ابتداي ورود سربازان به محيط خدمت، ضروري است.  
 
وي اين آزمون را يكي از راهكارهاي پيشگيري از وقوع جرم برشمرد و افزود: با اجراي اين آزمون، فرمانده با آگاهي از وضعيت و ظرفيت روحي و رواني، سربازان را به كارگيري مي‌نمايد.  
 
رئيس سازمان قضايي نيروهاي مسلح ادامه داد: اگر با كنترل‌هاي اوليه افرادي را كه دچار مشكلات شديد روحي و رواني‌اند، معاف و كساني را كه به مسائل خفيف‌تري مبتلا هستند، معاف از رزم نماييم، يگان‌ها كمتر دچار مشكل شوند.  
 
وي اهتمام به پيشگيري از وقوع جرم را مقدس دانست و بر لزوم مشاركت همه دستگاه‌ها در اين زمينه تاكيد كرد.

رئيس سازمان قضايي نيروهاي مسلح در ادامه افزود: براساس بند پنجم اصل 156 قانون اساسي، پيشگيري از وقوع جرم يكي از وظايف قوه قضاييه است اما براي موفقيت در پيشبرد آن همكاري همه دستگاه‌ها و نهادها ضروري است.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمين بهرامي تاكيد كرد: برنامه‌ريزي و ماموريت ما نبايد صرفا به دستگيري متهم و معرفي مجرم به دادگاه براي مجازات ختم شود بلكه از بين بردن زمينه‌هاي جرم بايد دراولويت قرار گيرد.  
 
وي ادامه داد: خارج شدن يك نيروي متخصص از مجموعه به دليل ارتكاب جرم، خسارت بزرگي به حساب مي‌آيد.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمين بهرامي، اصلاح‌ انسان‌ها را در نزد خداوند بسيار با ارزش دانست و گفت: پيامبر اكرم(ص) خطاب به امير مومنان علي(ع) فرمودند: «اگر خداوند يك نفر را به وسيله تو هدايت كند بهتر از دنيا و آنچه در آن است، براي تو است.»
 
وي ادامه داد: اكثر دستورات اسلام خاصيت پيشگيري از وقوع جرم دارد و اين بحث در تار و پود تعاليم دين مقد اسلام گنجانده شده است.  
 
رئيس سازمان قضايي نيروهاي مسلح، اعتقادات و معنويات را از عوامل پيشگيري از وقوع جرم عنوان كرد و افزود: اعتقاد به خداوند لايزال و اين كه ما او را هميشه حاضر و ناظر بر اعمال‌مان ببينيم موجب دوري انسان از گناه مي‌شود.  
 
وي افزود: كسي كه به دستورات ديني معتقد است و زكات و خمس مال خود را پرداخت مي‌كند، هيچگاه به بيت‌المال خيانت نمي‌كند.  
 
رئيس سازمان قضايي نيروهاي مسلح خاطرنشان كرد: گذشت و مدارا كه مورد تاكيد  اسلام است باعث مي‌شود، دعواها و نزاع‌هايي كه در جامعه رخ مي‌دهد، از بين برود. 

انتهاي پيام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار