عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: عدم کارآمدی در احزاب بعنوان نقطه ضعف اساسی در این میان مطرح است و در واقع فعالیت‌های فصلی احزاب اجازه میدان‌داری آنها را در اینگونه تعاملات بین‌المللی نخواهد داد.

"حجت‌الاسلام و‌المسلمین حسین ابراهیمی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره نقش‌آفرینی احزاب بعنوان نهادهای مدنی در عرصه دیپلماسی و تعامل با دنیا اظهار داشت: تعامل احزاب داخلي با دنیا با حفظ حدود و حقوق طرفین امکان‌پذیر است اما حرکت‌های مدنی نباید به عنوان مخل قوانین و مقررات کشوری به حساب بیاید و در حیطه عمل براساس خواست کشورهای پیشرفته پيش رفت.

وي افزود: توجه به احکام اسلامي براي نهادهاي مدني بايد در تعامل با ساير نهادهاي بين‌المللي مورد توجه قرار گيرد.

این فعال سیاسی با بیان اینکه چنین تعاملی عادلانه و قابل گسترش نیست، گفت: عدم کارآمدی در احزاب بعنوان نقطه ضعف اساسی در این میان مطرح است و بهتر است که چنین تعاملاتی در سطح نهادهای رسمی کشور همچون مجلس صورت گیرد و در واقع فعالیت‌های فصلی احزاب اجازه میدان‌داری آنها را در اینگونه تعاملات بین‌المللی نخواهد داد.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز به فعالیت حزب متبوعش در سطح بین‌المللی اشاره و تصریح کرد: واقع امر این است که حزب ما هم چنین تعاملاتی را در سطح وسیع و بین‌المللی ندارد و البته نباید از تلاش‌های آیات عظام مکارم شیرازی و سبحانی در تعامل میان علمای اسلام غافل ماند و آنها به طور دائم پیگیر چنین مسئله‌ای هستند.

وی افزود: تعامل و فعالیت در حال حاضر در قالب تقریب مذاهب و مجمع جهانی اهل بیت وجود دارد اما به شکل فراگیر، مستمر و گسترده نیست که اگر چنین مسئله‌ای را خواستار هستیم باید گسترش آن را پیگیری کرد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار